45 ελληνικές πόλεις στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Η αντίφαση της Μεγαλόπολης

57

Στον ευρωπαϊκό θεσμό βιώσιμης κινητικότητας, που εορτάζεται φέτος την εβδομάδα 16-22 Σεπτεμβρίου, συμμετέχουν με δράσεις 2321 πόλεις της Ευρώπης. Από αυτές οι 45 είναι ελληνικές (Τρίπολη, Θήβα, Ρέθυμνο, Αλεξανδρούπολη κ.α) και οι περισσότερες συμμετέχουν για πολλοστή φορά αφού ο θεσμός υπάρχει από το 2002.

Σκοπός της Εβδομάδας Κινητικότητας είναι να ενημερωνόμαστε μέσα σε γιορτινή ατμόσφαιρα για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης ώστε να περιορίζουμε τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου μέσα στην πόλη.

Όσο λιγότερο χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο στις κοντινές διαδρομές τόσο καλύτερα φροντίζουμε το περιβάλλον αλλά και την υγεία μας.

Περπάτημα, ποδηλασία και πατίνι, λεωφορείο και άλλα ΜΜΜ προσφέρουν ευκαιρίες άθλησης ή έστω κίνησης, που το ιδιωτικό αυτοκίνητο δεν προσφέρει. Έχουμε βολευτεί στις ανέσεις μας, που όπως αποδείχτηκε, ευνοούν την παχυσαρκία, βλάπτουν την υγεία της καρδιάς μας και μας γερνούν νωρίτερα.

Η Εβδομάδα Κινητικότητας έρχεται να μας υπενθυμίσει την ανάγκη της ήπιας, καθημερινής άθλησης, το απλό περπάτημα στη γειτονιά, που εμπλουτίζεται από τα καλημερίσματα των γειτόνων.

Τα φροντισμένα και ευρύχωρα πεζοδρόμια είναι απαραίτητα για συμπολίτες με αναπηρία, για γονείς με μωρά στα καροτσάκια, για ηλικιωμένους με μπαστούνι. Το ίδιο και οι διαβάσεις πεζών και οι ειδικές πλάκες πεζοδρομίων για τυφλούς. Η πόλη είναι για όλους μας κι αυτός ο θεσμός αποσκοπεί στη διαμόρφωση περιβαλλοντικών και υγιών συνηθειών αλλά και βοηθητικών υποδομών.

Προ ημερών παρουσιάστηκε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου το Σχέδιο Ανάπτυξης, που στοχεύει στον μετασχηματισμό της Μεγαλόπολης σε πόλη μηδενικών αποβλήτων με όλες τις προϋποθέσεις των αρχών βιώσιμης κινητικότητας.

‘Ολες;

Γιατί ο δήμος Μεγαλόπολης δεν συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας; Δεν αρκούν τα σχέδια στο χαρτί. Χρειάζεται όραμα ζωντανό.

Ας δούμε, όμως, και την αισιόδοξη πλευρά. Στη Μεγαλόπολη έγινε τον περασμένο μήνα διαγωνισμός για την εύρεση αναδόχου κατασκευής πεζοδρομίων. Αυτό είναι ένα σίγουρο πρώτο βήμα για τη στήριξη της βιώσιμης κινητικότητας.