Η Ελένη Κουρκούτα ήταν η 1η μαθήτρια στο 2ο ΓΕΛ Αμαλιάδος, ενώ αρίστευσε θεαματικά στις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις (με 19.240 μόρια). Αυτή η επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις τής «ανοίγει την πόρτα» για να κατακτήσει μία θέση σε Πολυτεχνική Σχολή, στην ειδικότητα του Μηχανολόγου Μηχανικού. Κόρη εκπαιδευτικών, από νωρίς επέδειξε συνέπεια στις μαθητικές της σπουδές, συνδυάζοντας και πλήθος εξωσχολικών δραστηριοτήτων, ενώ ανήκει στα παιδιά που βίωσαν τους συνεχείς εγκλεισμούς και περιορισμούς της καραντίνας λόγω της πανδημίας. Βίωσαν μία πορεία πρωτοφανή για τα σχολικά χρονικά της χώρας μας.
Αυτή η πορεία ήταν δύσκολη, μέσα στις συνθήκες της …εναλλασσόμενης καραντίνας λόγω της πανδημίας, κάτι που έθεσε σε δοκιμασία τις αντοχές και το γνωστικό ενδιαφέρον των μαθητών (ήδη καταγράφονται πολλοί αρνητικοί αντίκτυποι). Και ιδιαίτερα για όλα τα παιδιά που έβλεπαν να ανοίγει η τελευταία σχολική χρονιά, στο τέλος της πορείας τους στα Λύκεια της χώρας, μέσα σε δισταγμούς και φοβίες. Και αυτές τις συνθήκες επίσης όφειλαν να αντιμετωπίσουν ή να προσπεράσουν.
Η Ελένη λίγο μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δέχθηκε να μας μιλήσει και να μας δώσει τις δικές της απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν την ίδια, αλλά και κάθε μαθητή που θέλει να δει την θύρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης να ανοίγει και για αυτόν.
1.Από πότε ξεκίνησαν τα όνειρά σου για να πας σε ένα ΑΕΙ;
Από πάντα φανταζόμουν τον μελλοντικό εαυτό μου ως μια επιστήμονα. Από το Δημοτικό κιόλας με είχαν κερδίσει οι θετικές επιστήμες και συγκεκριμένα η Φυσική και τα Μαθηματικά. Όνειρο μου πάντα ήταν να ασχοληθώ με την έρευνα. Αργότερα, που έψαξα και ενημερώθηκα πιο λεπτομερώς για τις σχολές που υπάρχουν, κατέληξα στο Πολυτεχνείο. Το τμήμα των Μηχανολόγων Μηχανικών θεωρώ πως μου ταιριάζει καλύτερα, αλλά και πως θα μου παρέχει πληθώρα επαγγελματικών επιλογών μετέπειτα.
2.Πόσο επηρέασαν την πορεία των μαθημάτων σας οι καραντίνες;
Δυστυχώς, εγώ και οι συμμαθητές μου βιώσαμε μια μοναχική, απρόσωπη και δύσκολη Β΄ Λυκείου. Θεωρώ πως τους περισσότερους, συμπεριλαμβάνοντας και εμένα, τους επηρέασε πολύ αρνητικά στην ψυχολογία τους. Το σχολείο είναι ένα μέσο επικοινωνίας με τους φίλους και τους συμμαθητές μας, το οποίο ήταν απόν όλη σχεδόν την χρονιά. Σε συνδυασμό με τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που διαθέταμε, λόγω των απαιτήσεων του διαβάσματος, απομονωθήκαμε και βιώναμε μια συνεχή πίεση. Και αν σε όλα αυτά προσθέσουμε το γεγονός ότι δεν δώσαμε ενδοσχολικές εξετάσεις τις δυο τελευταίες χρονιές πριν τις πανελλήνιες, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί πόσο επιζήμιες ήταν οι καραντίνες και η τηλεκπαίδευση.
3.Τι θα συμβούλευες έναν μαθητή που έρχεται για πρώτη χρονιά στο Λύκειο;
Όσον αφορά τα παιδιά που τώρα έρχονται στο λύκειο, δεν έχουν να φοβούνται τίποτα. Σαφώς οι απαιτήσεις είναι περισσότερες, αλλά με εντατικό διάβασμα και δίνοντας προσοχή και στο μάθημα του σχολείου, δεν θα αποκτήσουν κενά και θα είναι έτοιμα να αντεπεξέλθουν σε ό,τι τους ζητηθεί. Προσωπικά μου αρέσει πολύ το γεγονός ότι στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου υπάρχουν κατευθύνσεις και έτσι δίνεται βαρύτητα στα μαθήματα που ενδιαφέρουν περισσότερο τους μαθητές για την τελική ευθεία. Με καλό προγραμματισμό θα μπορέσουν και να είναι συνεπείς με τις μαθητικές τους υποχρεώσεις και να βρίσκονται με τους φίλους τους, αλλά και να αθλούνται.
4.Μπορεί ένας μαθητής να έχει επιδιώξεις υψηλές, αλλά και να διατηρεί μία προσωπική ζωή καλή, με συμμετοχή και σε εξωσχολικές δραστηριότητες; Χρειάζεται προγραμματισμός και εδώ;
Προσωπικά, κατόρθωσα μέχρι και το τέλος σχεδόν της τρίτης Λυκείου να συμμετάσχω σε προπονήσεις βόλεϊ, να συναντιέμαι με τους φίλους μου κάθε βδομάδα εκτός σχολείου και τελικά να συγκεντρώσω στο μέγιστο 19.240 μόρια (και 19.090 μόρια για την πρώτη μου επιλογή). Επομένως, όλοι μπορούν με καλό προγραμματισμό και εντατικό διάβασμα – όχι μόνο στην Γ΄ Λυκείου- να πετύχουν κάθε στόχο τους, χωρίς πολλές στερήσεις.
Σε ευχαριστούμε και να ευχηθούμε καλή σταδιοδρομία και καλή…μελέτη….