Το πρώτο Ελληνικό αεροπλάνο κατασκευάστηκε στη Φλώρινα από…αστυνομικό

338

Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, συνταξιούχος αστυνομικός, πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας και εκπαιδευτής πιλότων κατάφερε να κατασκευάσει το Archon SF/1, ένα υπερελαφρύ αεροσκάφος που διαθέτει κινητήρα 46 ίππων, ζυγίζει 300 κιλά και πετάει στα 12.000 πόδια, δηλαδή σε απόσταση μεγαλύτερη από τριάμιση χιλιόμετρα από το έδαφος

Είναι μονοθέσιο, μοιάζει με μαχητικό (άλλωστε τα περισσότερα μέρη του είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο αεροναυπηγικής) με πολλούς καινοτόμους σχεδιασμούς σε παγκόσμια κλίμακα (οι λεπτομέρειες του σχεδίου του τείνει σε τεχνολογία Stealth) και μάλιστα για αυτό το συγκεκριμένο αεροπλάνο έχει δεχθεί πάρα πολλά emails και τηλεφωνήματα από αμερικανικές εταιρείες που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν εμπορικά και ήδη κατασκευάζεται σε πωλούμενα κιβώτια «κιτ» που συναρμολογούνται. Ουσιαστικά, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αγοράζουν προς 14.650 ευρώ το λεγόμενο airframe kit που περιλαμβάνει το σύνολο των προκατασκευασμένων εξαρτημάτων του αεροσκάφους εκτός από την μηχανή και την προπέλα.

Ο κατασκευαστής του, Γιώργος Ηλιόπουλος, δεν είναι αεροναυπηγός, ούτε μηχανικός αεροσκαφών, ούτε καν τεχνικός οποιασδήποτε ειδικότητας. Είναι ένας απλός αστυνομικός, που όμως διακατέχεται από πάθος και μεράκι για την αεροπλοΐα, ενώ είναι πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας.

Αρχικά ήταν ο γραφικός του χωριού που ξημεροβραδιαζόταν στο, χωρίς ηλεκτρισμό, υπόστεγο της αερολέσχης Φλώρινας. Σήμερα, όμως, είναι ο Έλληνας από τη Φλώρινα που κατασκεύασε το πρώτο στην Ελλάδα και παγκοσμίως όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, αεροσκάφος στην κατηγορία των υπερελαφρών και πειραματικών.

Πάντως, μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του πρώτου του αεροπλάνου και θεωρώντας ότι έχει εκπληρώσει το όνειρό του, δήλωνε πώς δεν θα επιχειρούσε κάτι ανάλογο στο μέλλον, ακόμη και αν του έδιναν 1 εκατ. Ευρώ. Το μικρόβιο όμως του είχε μπει και κάτι μέσα του του έλεγε να συνεχίσει.

Και το έκανε κατασκευάζοντας ένα δεύτερο αεροσκάφος από τσίγκους τυπογραφείου, σε κλίμακα 1 προς 6. Μάλιστα, όταν πέταξε, η χαρά του, όπως λέει ο ίδιος ήταν τόσο μεγάλη που κόντεψε να πάθει καρδιακή προσβολή.

Ύστερα από κοπιαστική δουλειά και 3000 τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου το κατασκεύασε και σε κανονικό μέγεθος, χρησιμοποιώντας αεροπορικό αλουμίνιο και ο «Άρχων» ήταν γεγονός.

 «Το 2010 οπότε ξεκίνησα τη διαδικασία έκδοσης ειδικού πιστοποιητικού πτητικής ικανότητας, με  αντιμετώπιζαν στις δημόσιες υπηρεσίες σαν το γραφικό του χωριού. Μου ζήτησαν χρήματα για να επιταχυνθεί η διαδικασία και μου πρότειναν να ζητήσουμε, πρώτα, άδεια από χώρες του εξωτερικού και μετά από την Ελλάδα. Ύστερα από αλλεπάλληλες ψυχρολουσίες καταφέραμε να εντάξουμε το Archon SF/1 στο ελληνικό νηολόγιο»

Ωστόσο, τα δύσκολα τώρα ξεκινούν. «Οικονομικά βρίσκομαι στο ναδίρ. Αποτέλεσμα; Να υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον που δεν μπορώ να καλύψω. Χρειάζομαι χρηματοδότηση για να αποκτήσω την κατάλληλη εγκατάσταση και προσωπικό, ώστε να είναι δυνατό με ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό τρόπο να πραγματοποιείται η διαλογή και ο έλεγχος ποιότητας των απαιτούμενων εξαρτημάτων. Τα υλικά αυτά κατασκευάζονται σε όλη την Ελλάδα και γι’ αυτό η διαδικασία ελέγχου της ποιότητάς τους είναι ιδιαίτερα κοστοβόρος και χρονοβόρος».

Για να πάρει μπρος το εγχείρημα, όπως εξηγεί, απαιτείται κεφαλαιακή «ένεση» της τάξης των 100.000 ευρώ, προκειμένου να εξυπηρετούνται, ομαλά και οργανωμένα, οι παραγγελίες.

ΠΗΓΗ: https://www.dinfo.gr

Δείτε και το video εδώ