ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΑ Ν. ΦΑΡΜΑΚΗ – Ν. ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΔΕΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αιχμή του δόρατος το «ΟlympianLand»
- Το νέο σχέδιο με δράσεις προβολής και επικοινωνίας και για πρώτη φορά Φεστιβάλ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με εκδηλώσεις και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες
- «Ευκαιρία να αναδειχτεί περαιτέρω η τουριστική αξία της περιοχής», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού
Την σφραγίδα του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη και του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού, Νίκου Κοροβέση φέρει το νέο σχέδιο για την τουριστικήπροβολή της Δυτικής Ελλάδας το οποίο αγγίζει για πρώτη φορά στα χρονικά τα δέκα εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Το Σχέδιο δράσης Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας, είναι διάρκειας 36 μηνών με τίτλο: «Δράσεις για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας και δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DestinationManagement Organization-DMO)» και αφορά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μέσω του σχεδιασμού συγκεκριμένης επικοινωνιακής στρατηγικής χρησιμοποιώντας στοχευμένα εργαλεία marketing τα οποία θα συνδράμουν στην ενδυνάμωση της τουριστικής ταυτότητας, μέσω της ανάδειξης του Πολιτισμού και του Βιώσιμου Τουρισμού.
Το νέο πρόγραμμα θα έχει ως στόχο να επεκτείνει την αναγνωσιμότητα και την ελκυστικότητα της Δυτικής Ελλάδας ως διακριτού προορισμού, που συνδυάζει τη μοναδική ιστορία, τη φυσική ομορφιά με τη γαστρονομία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Σ΄ αυτό το πλαίσιο, θα επικεντρωθεί στην παγίωση του «Olympian Land», ως ενός συνεπούς και ολοκληρωμένου brandidentity, που θα απευθύνεται σε διαφορετικές κατηγορίες τουριστών (πχ. οικογένειες, νέοι, λάτρεις του πολιτισμού και της φύσης κλπ), καθιστώντας τη Δυτική Ελλάδα τουριστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (Fourseasonstouristdestination). Επίσης, Θα χρησιμοποιεί διάφορα μέσα και κανάλια επικοινωνίας, όπως η ιστοσελίδα, τα socialmedia, τα ΜΜΕ, οι εκθέσεις και οι εκδηλώσεις, για να μεταδώσει το μήνυμά του και να δημιουργήσει μία δυναμική και διαδραστικήonline και offline κοινότητα. Επιπλέον, θα αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες και εργαλεία, όπως ψηφιακές εφαρμογές για νέα τουριστικά προϊόντα (κρουαζιέρες) και digital τουριστικούς οδηγούς για μια σειρά προορισμών.
Το νέο πρόγραμμα προβολής θα αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία για την κατοχύρωση της Δυτικής Ελλάδας ως έναν μοναδικό τουριστικό προορισμό που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες διαφορετικών τύπων και κατηγοριών τουριστών. Για αυτό το σκοπό θα δημιουργηθεί και θα αξιοποιηθεί Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού παρέχοντας όλη την αναγκαία πληροφόρηση για το τουριστικό προϊόν και τις επιλογές που του προσφέρονται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε συνδυασμό με την κατάλληλη στρατηγική επικοινωνίας και τις δράσεις προβολής και marketing.
Η δημιουργία ενός ισχυρού και ευρέως γνωστού brandidentity, θα προσδώσει πλεονέκτημα στην Περιφέρεια σε μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική τουριστική αγορά. Ενώ η χρήση διαφορετικών μέσων και καναλιών επικοινωνίας, θα αυξήσει τη φήμη και τη δημοφιλία του «Olympian Land», διευρύνοντας, ταυτόχρονα, τα κοινά απεύθυνσης.
Κοινά-στόχος
- Εσωτερικός τουρισμός
- Eπαναλαμβανόμενοι ταξιδιώτες που επιστρέφουν και επιλέγουν ξανά την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για το ταξίδι τους (Repeaters)
- Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό
- Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για τουρισμό Sun&Beach
- Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για φύση, περιηγήσεις, περιπέτεια και γαστρονομικές εμπειρίες
- Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για ναυτικό τουρισμό (yachting, κρουαζιέρα)
- Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για CityBreaks και MICE
- Ομογενείς
- Ειδικά κοινά (ΑμΕΑ, ΛΟΑΤΚΙ κοκ)
Παράλληλα, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων, θα βελτιώσει την εμπειρία και την ικανοποίηση των τουριστών, συμβαδίζοντας με τις ανάγκες και τις προσδοκίες της σύγχρονης ψηφιακής εποχής. Το πρόγραμμα θα στοχεύει, αφενός στην εγχώρια αγορά, αφετέρου, στις κύριες τουριστικές αγορές που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη Δυτική Ελλάδα, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία, Αλβανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και σε νέες με υψηλό δυναμικό, όπως Κίνα, Ινδία, Ρωσία , Μέση Ανατολή, καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Ολλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Αυστρία). Επιπλέον, θα στοχεύει στην ανάδειξη διαφορετικών τουριστικών προϊόντων όπως η κρουαζιέρα, ο οικοτουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο αθλητικός, θρησκευτικός και συνεδριακός τουρισμός.
Στην κατάρτιση του νέου πλάνου τουριστικής προβολής ελήφθη υπόψη η μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 Σχέδια Δράσης», για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας του ΙΝΣΕΤΕ.
Περαιτέρω, για την επίτευξη της παραπάνω στοχοθεσίας, εντάσσεται για πρώτη φορά ειδικευμένο υποέργο τουριστικής προβολής με τίτλο «Φεστιβάλ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας». Το Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά μεταξύ τους, αλληλοσυμπληρούμενα και χρονικά διαδεχόμενα θεματικά φεστιβάλ και κύκλους εκδηλώσεων, που θα πραγματοποιηθούν σε επιλεγμένα μέρη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η διεξαγωγή του Φεστιβάλ ειδικότερα θα αναδείξει τον πολιτιστικό τουρισμό και θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη εκείνων των συνθηκών που ευνοούν την προσέλκυση επισκεπτών με ειδικά ενδιαφέροντα, που επιθυμούν να βιώσουν αυθεντικέςεμπειρίες με σεβασμό στο περιβάλλον και το φυσικό και πολιτιστικό πλαίσιοπου συνθέτει τον μοναδικό χαρακτήρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Οι ενέργειες τουριστικής προβολής
Η υλοποίηση των δύο υποέργων, διαμορφώνει ένα ολιστικό και επικαιροποιήμενοπλαίσιο το οποίο φιλοδοξεί να ενισχύσει την τουριστική ταυτότητα/brand«OlympianLand» και κατ’ επέκταση τη Δυτική Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό για όλη τη διάρκεια του έτους (Fourseasonstouristdestination).Το Φυσικό αντικείμενο του έργου θα περιλαμβάνει δύο υποέργα με τις εξής δράσεις:
ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ BRAND «OLYMPIANLAND» ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δράση 1.Επικοινωνιακή Στρατηγική και Διαχείριση – Συντονισμός Έργου (projectmanagement): Η δράση αποσκοπεί στη δημιουργία και στον προσδιορισμό της επικοινωνιακής στρατηγικής και στην εξειδίκευση του Σχεδίου Δράσεων Επικοινωνίας που αφορούν το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και στη διαχείριση, παρακολούθηση και συντονισμό του Έργου.
Δράση 2. Δημιουργικός Σχεδιασμός Έντυπου, Ηλεκτρονικού, Οπτικοακουστικού και λοιπού Ενημερωτικού Προωθητικού Υλικού: Η δράση 2 αποσκοπεί στον δημιουργικό σχεδιασμό και την παραγωγή του επικοινωνιακού υλικού (έντυπα, οπτικοακουστικά, ηλεκτρονικά κλπ) για την προβολή του έργου με βάση μία ενιαία επικοινωνιακή και εικαστική ταυτότητα.
Δράση 3. Παραγωγή και Εκτύπωση Έντυπου, Ηλεκτρονικού, Οπτικοακουστικού και λοιπού Ενημερωτικού Προωθητικού Υλικού:Η Δράση 3 αποσκοπεί στην παραγωγή των υλικών πληροφόρησης, προβολής και δημοσιότητας όπως έντυπα, ψηφιακά υλικά, οπτικοακουστικό υλικό, υλικά προωθητικών ενεργειών, κα.
Δράση 4. Δράσεις ανάδειξης, προβολής και δημοσιότητας σε Ελλάδα και Εξωτερικό (Εκθέσεις – Εκδηλώσεις – Workshops – Δραστηριότητες): Η δράση 4 αποσκοπεί στον σχεδιασμό και στη διοργάνωση μιας σειράς προωθητικών ενεργειών πληροφόρησης, προβολής και δημοσιότητας που θα παρουσιάσουν τις δράσεις, τα τουριστικά προϊόντα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Ο στόχος της δράσης είναι διττός: αφενός είναι η προώθηση και προβολή του πολυδιάστατου τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε κοινό και επαγγελματίες, αφετέρου είναι η προώθηση της τουριστικής επιχειρηματικότητας στην Περιφέρεια.
Δράση 5. Συνδυασμένες Ενέργειες τουριστικής προβολής και δημοσιότητας σε εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ: Η Δράση 5 περιλαμβάνει τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη διαχείριση και την υλοποίηση διαφημιστικού πλάνου μέσων (mediaplan) σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο τύπο και διαδίκτυο (ιστοσελίδες) σε εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ.
Δράση 6. Ενέργειες προβολής και δημοσιότητας σε διαδίκτυο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε Ελλάδα και Εξωτερικό: Η Δράση 6 περιλαμβάνει τη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων (socialmedia) στα οποία η Περιφέρεια διατηρεί ενεργούς λογαριασμούς, καθώς και την υλοποίηση διαφημιστικών καμπανιών σε αυτά, με κύριο στόχο την προώθηση της ιστοσελίδας olympianland.gr ως πύλης για την πλέον σύγχρονη, ελκυστική και επικαιροποιημένη τουριστική πληροφορία για τον προορισμό.
Δράση 7. Υποστήριξη της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης της ΠΕ Δυτικής Ελλάδας.
Δράση 8: Ψηφιακές Εφαρμογές:Η Δράση 8 αποσκοπεί στη συντήρηση και την ανανέωση του περιεχομένου της ψηφιακής πύλης (DMS) olympialand.gr, καθώς και στη δημιουργία νέων ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων, δημιουργώντας ένα πολυλειτουργικό, ψηφιακό διαδραστικό περιβάλλον προβολής και επικοινωνίας της Περιφέρειας με στόχο τη συνεχή ενημέρωση των χρηστών.
Δράση 9. Κυκλική Οικονομία και Τουρισμός
Δράση 10. Δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης προορισμού
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Το Υποέργο 2 αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Φεστιβάλ, όπου θα δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης όλων των παραδοσιακών και σύγχρονων τρόπων καλλιτεχνικής έκφρασης όπως συναυλίες, εκθέσεις, προβολές, διαγωνισμοί, εκπαιδευτικά προγράμματα. Επίσης θα περιλαμβάνονται δράσεις και εκδηλώσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση ευρύτερου κοινού, με θέματα όπως την οινογνωσία, τη γαστρονομία, την streetart, τη μουσική του δρόμου, τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και εικονικής πραγματικότητας, παιδικές παραστάσεις και τη σύμπραξη με αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού.
Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν όλες οι επέτειοι των επόμενων χρόνων όπως τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου (2026 – Μεσολόγγι), τα 200 χρόνια από το θάνατο του Λόρδου Μπάιρον (2024 – Μεσολόγγι), τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της Πάτρας (2028), τα 80 χρόνια από τη σφαγή των Καλαβρύτων (2023) και η επέτειος της Ναυμαχίας του Λεπάντο (Ναύπακτος).
Ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη των εκδηλώσεων σε μια τριετία (2024-2027) με ελάχιστο αριθμό εκδηλώσεων τις 75 πρωτότυπες παραγωγές (συν πιθανές επαναλήψεις).
Οι τέσσερεις θεματικοί άξονες που προτείνονται, με βάση τις ιδιαιτερότητες και την ταυτότητα των περιοχών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ενδεικτικά είναι οι εξής:
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ: Πρόκειται για ένα τριήμερο εκδηλώσεων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο το πρώτο Παρασκευο – Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου, με αφορμή τη σφαγή των Καλαβρύτων πουέλαβε χώρα στις 13 Δεκεμβρίου του 1943. Περιλαμβάνει εκθέσεις, εικαστικές εγκαταστάσεις, συναυλίες, θεατρικά δρώμενα, κινηματογράφο και μικτά θεάματα με θεματική που κινείται γύρω από τον πόλεμο σε οποιαδήποτε μορφή και την φρίκη που προκαλεί στην κοινωνία. Υποστηρίζεται από εκδόσεις, ντοκιμαντέρ, ηχογραφήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα κλπ. σε σύμπραξη με αντίστοιχους αντιπολεμικούς οργανισμούς του εξωτερικού και κυρίως της Γερμανίας. Ως ιδανικό μέρος για να φιλοξενήσει το τριήμερο προτείνονται αποκλειστικά τα Καλάβρυτα, ή εναλλακτικά ανά έτος τα Καλάβρυτα, το Αγρίνιο και η Ναύπακτος.
ΦΕΣΤΙΒΑΛNOIR:Πρόκειται για μια εβδομάδα εκδηλώσεων πάνω στη θεματική της σύγχρονης αστυνομικής και noir λογοτεχνίας. Τοποθετείται χρονικά μέσα στον Φεβρουάριο κάθε έτους, και έχει ως κύρια εκδήλωση ένα διεθνές συνέδριο με προσκεκλημένους συγγραφείς από όλο τον κόσμο, που διαπρέπουν στο είδος (Σκανδιναβική, Λατινοαμερικάνικη, Αγγλική σχολή, κλπ). Πλαισιώνεται από σειρά εκδηλώσεων όπως εκθέσεις βιβλίου, διαγωνισμούς λογοτεχνίας και σεναρίου, κινηματογράφο, παρουσίαση τηλεοπτικών σειρών, ψηφιακή τεχνολογία, συναυλίες, θέατρο, πάντα σχετικές με το αντικείμενο. Προτείνεται η διεξαγωγή του και για τα τρία χρόνια στον Πύργο.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΕΡΑΣ:Αφορά σε Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής και σύγχρονης Μουσικής, Όπερας και Μουσικού Θεάτρου που θα πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και θα αξιοποιεί σημαντικούς χώρους όπως για παράδειγμα το θέατρο Απόλλων και το Ρωμαϊκό Ωδείο στην Πάτρα, ο Απόλλωνας του Πύργου, το Παπαστράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο του Αγρινίου κοκ. Το Φεστιβάλ θα διοργανώνει εκδηλώσεις για τους εορτασμούς (Χριστουγέννων και Πάσχα, 25η Μαρτίου κοκ), και συνεργάζεται με υπάρχοντες θεσμούς όπως το Πατρινό καρναβάλι, οι φιλαρμονικές, οι χορωδίες και τα ετήσια τοπικά Φεστιβάλ. Στην ουσία είναι ο κεντρικός άξονας των πολιτιστικών εκδηλώσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που συντονίζει και προβάλει όλους τους υπόλοιπους κύκλους του προγράμματος. Παρουσιάζει νέες παραγωγές σε συνεργασία με μεγάλους καλλιτέχνες και λυρικούς τραγουδιστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συμπράττει με διεθνή θέατρα για συμπαραγωγές και παρουσιάζει ένα προγραμματισμό που κινείται από την κλασική μουσική στην όπερα και την οπερέτα, στο μιούζικαλ, στο ποιοτικό τραγούδι καθώς και σε οποιαδήποτε μορφή μουσικού θέατρου Υποστηρίζεται από εκπαιδευτικά προγράμματα, masterclasses, διαλέξεις, εκθέσεις, εκδόσεις, δισκογραφία, ντοκιμαντέρ κοκ. Για μια τέτοιου είδους εκδήλωση προτείνεται να μην υπάρχει συγκεκριμένη βάση αλλά να αξιοποιούνται όλοι οι υπάρχοντες και οι εν δυνάμει χώροι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε κλειστά θέατρα είτε ανοιχτά για τους καλοκαιρινούς μήνες.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΫΡΟΝ: Ένας μήνας εκδηλώσεων με αφορμή τις επετείους των 200 χρόνων από τον θάνατο του Λόρδου Μπάυρον (2024) και των 200 χρόνων από την Έξοδο του Μεσολογγίου (2026) δύο γεγονότων που πρόκειται να εορταστούν διεθνώς. Ως καταλληλότερη περίοδος προτείνονται τα μέσα Απριλίου με μέσα Μαΐου. Πλαισιώνεται από εκδηλώσεις σύγχρονης και κλασικής μουσικής, θέατρο, κινηματογράφο, εκθέσεις κλπ. Σύμπραξη με οργανισμούς του εξωτερικού, κυρίως της Μεγάλης Βρετανίας που ειδικεύονται στο έργο του Λόρδου Βύρωνα. Προτεινόμενος τόπος διεξαγωγής είναι το Μεσολόγγι, με διάρκεια φιλοξενίας τα τρία έτη.
Ν. Κοροβέσης: «Επεκτείνουμε την προηγούμενη στρατηγική με νέες δράσεις και επικοινωνιακές ενέργειες»
Κατά την εισήγηση του, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού, Νίκος Κοροβέσηςανέφερε:«Κανένας πλέον δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι ο τουρισμός έχει αναδειχθεί σε έναν από τους δυναμικούς κλάδους που συμβάλουν στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας, τόσο από πλευράς εσόδων, όσο και αύξησης της απασχόλησης και μείωσης της ανεργίας. Ο δυναμικός χαρακτήρας του τουρισμού στην Ελλάδα αποδεικνύεται και από ένα πρόσθετο στοιχείο, που δεν είναι άλλο από την αύξηση των επενδύσεων.
Κατά συνέπεια, η συμβολή του τουρισμού στην ανάπτυξη της οικονομίας μιας χώρας υποδοχής και φιλοξενίας τουριστών, μπορεί κάτω από προϋποθέσεις, να είναι πραγματικά σημαντική, αφού εξασφαλίζει σε αυτή συναλλαγματικούς πόρους, δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης, αυξάνει ή συμπληρώνει τα εισοδήματα του πληθυσμού των αστικών κέντρων και της περιφέρειας, προκαλεί αξιόλογες οικονομικές εισροές στους τόπους της τουριστικής ανάπτυξης κλπ. Αυτό ισχύει σε εθνικό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διαθέτει μια ιδιομορφία που έχει να κάνει με το γεγονός ότι διοικητικά υπάγονται σε αυτή τρεις σημαντικά, ως προς τα οικονομικά και γεωγραφικά τους χαρακτηριστικά, ανομοιογενείς περιφερειακές ενότητες, η Ηλεία, η Αχαΐα και η Αιτωλοακαρνανία.
Τα τελευταία χρόνια, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει κάνει σημαντικές προσπάθειες για να αναδείξει την τουριστική αξία της περιοχής, δημιουργώντας μία διακριτή ταυτότητα(brand), το «OlympianLand». Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες για να ενισχυθεί περαιτέρω το νέο brand, να προσελκυσθούν περισσότεροι επισκέπτες και να ενταχθεί σε νέες τουριστικές αγορές. Για όλα τα παραπάνω, κρίνεται απαραίτητο η προβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να ενδυναμωθεί με ένα νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027, στη βάση της προηγούμενης στρατηγικής προώθησης και προβολής και επεκτείνοντάς την με νέες δράσεις και επικοινωνιακές ενέργειες».