Γράφει ο Νικηφόρος Λυκίδης
Θα αναφερθώ στην περίπτωση του Δήμου Άργους Μυκηνών γιατί είναι ένας Δήμος και ένας Λαός που διαφέρουν. Είναι ένας Δήμος που παρέδωσε πριν 10 χρόνια την τύχη του σε ένα νέο άνθρωπο με αποδεδειγμένη μαχητικότητα και σε μια ομάδα ανθρώπων που τους διέκρινε η εμπειρία, η εντιμότητα και η δυνατότητα να φέρουν αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε την επιλογή του Λαού. Όμως, ομελέτα δεν γίνεται χωρίς να σπάσεις αυγά. Ούτε είναι ανθρωπίνως δυνατόν όλοι να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Έτσι, μοιραία, διαμορφώθηκαν δύο πυραμίδες ψηφοφόρων.
Στην πρώτη, κορυφαίος ήταν ο Δημήτρης Καμπόσος, αιώνιος έφηβος εις ότι αφορά την διεκδικητικότητά του και την προσθήκη νέων μεγαλεπίβολων σχεδιασμών υπέρ του Δήμου και των Δημοτών. Η δεύτερη πυραμίδα, δεν ευτύχισε να βρει κάποιον ισάξιο και μοιραία περιορίσθηκε σε ανθρώπους που ο καθένας συσπείρωνε γύρω του ομάδες συμφερόντων ή ιδεολογικοπολιτικής συγγένειας.
Για τρεις λόγους ψηφίζουν, όσοι ψηφίζουν, στις εκλογές.
*Από Συμφέρον ή συγγένεια,
*Από αναγνώριση της αξίας του υποψηφίου και
*Από ιδεολογική ή πολιτική ταύτιση.
Δεν θα ασχοληθώ με την κατηγορία του συμφέροντος ή της συγγένειας. Αυτό, ας δεχτούμε ότι αποτελεί προσωπική επιλογή του καθενός και επί πλέον. Επί πλέον, την Κυριακή δεν σταυρώνουμε πρόσωπα αλλά επιλέγουμε συνδυασμό και Δήμαρχο. Επίσης δεν θα επιχειρηματολογήσω για την περίπτωση της αξιολόγησης.
Σήμερα, για να μην πλατειάζω, οι επιλογές για τον δήμο Άργους Μυκηνών είναι δύο. Δημήτρης Καμπόσος ή Γιάννης Μαλτέζος. Με ότι ο καθένας εκπροσωπεί σαν προσωπικότητα, σαν αποδεδειγμένα παραχθέν έργο και σαν ιδεολογικοπολιτική συγκρότηση.
Την προσωπικότητα και το παραχθέν έργο, όπως και την διεκδικητικότητα του καθενός εκ των δύο είμαι βέβαιος πως μπορεί ο καθένας να την αξιολογήσει με επάρκεια. Έχουμε όλες τις αναγκαίες πληροφορίες. Πιστεύω όμως πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΔΙΟ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ.
Ο Δημήτρης Καμπόσος δεν έκρυψε ποτέ τις πολιτικές του απόψεις, αντιθέτως πορεύτηκε και πορεύεται με βάση αυτές. Γι’ αυτό και έφερε στο φως την ξεχασμένη Αργεία καταγωγή του γένους του Μ. Αλεξάνδρου ή του Ηρακλή. Γι’ αυτό και διακηρύσσει παντού όπου πηγαίνει, ανά την Ελλάδα ή εκτός Ελλάδος, την Ιστορία και την συνεισφορά των Αργείων στον Πολιτισμό. Ποτέ όμως δεν μερολήπτησε υπέρ ενός κόμματος ή υπέρ των συμφερόντων των μεγάλων. Υπήρξε πάντοτε μαχητικός υπερασπιστής των δικαίων του Δήμου του και των Δικαιωμάτων των συμπατριωτών του.
Ονόμασε την Αίθουσα Τέχνης, αυτό το μοναδικό στολίδι που το Άργος το στερείτο επί δεκαετίες, ως αίθουσα Τέχνης Μέγας Αλέξανδρος. Ποτέ δεν λογόκρινε τη χρήση ή τους χρήστες της αίθουσας. Ήταν μία πολιτιστική υποδομή που φτιάχτηκε για όλους τους Αργείους, ανεξαρτήτως πολιτικοϊδεολογικών προτιμήσεων. Μπορεί ο ίδιος να έχει τις ιδέες και τις απόψεις του αλλά αυτές δεν στάθηκαν εμπόδιο να συνεργασθεί για το καλό του Δήμου με κυβερνήσεις ή περιφερειάρχες διαφορετικών πεποιθήσεων.
Τα γράφω αυτά απευθυνόμενος σε εκείνη την κατηγορία ψηφοφόρων που αποφασίζουν με ιδεολογικοπολιτικά κριτήρια. Και οι μεν αντιθέτων ιδεολογικοπολιτικών πεποιθήσεων έχουν σαφή εμπειρία ότι ο Καμπόσος δεν κάνει διακρίσεις. Άρα μπορούν να τον ψηφίσουν κατ’ αξίαν. Οι Δεξιούληδες όμως, οι Ακροδεξιοί και οι Πατριωτίζοντες;
Με τι δικαιολογία θα του αρνηθούν την ψήφο τους, πηγαίνοντας στο Μαλτέζο και στο συνοθήλευμα των αντιδραστικών που ξαφνικά συντάχθηκαν μαζί του ζητώντας την με κάθε τρόπο κατάκτηση του οχυρού που λέγεται Δήμος Άργος Μυκηνών;
Όλοι όσοι ψήφισα Παπαϊωάννου, Διολίτση και Δούρο γιατί όπως έλεγαν είναι ακροδεξιοί και πατριώτες αγνοούσαν ότι αποτελούν Δούρειο Ίππο και ενδιάμεσο στάδιο μεταφοράς τους σε δεύτερη φάση προς τον Γιάννη Μαλτέζο.
Αναρωτιέμαι, όλοι εσείς που καμαρώνετε για τον πατριωτισμό σας θα δεχτείτε να ψηφίσετε έναν άνθρωπο και ένα συνδυασμό που υπόσχεται να λογοκρίνει κάθε ιστορική αναφορά στον άθλιο ρόλο των Κομμουνιστών στην περίοδο της κατοχής και μετά του αντάρτικου. Το αίμα των χιλιάδων Ελλήνων που σφαγιάσθηκαν δεν σας λέει κάτι; Η υποκριτική παρουσία του Παν. Παπαϊωάννου στο Μνημόσυνο των σφαγιασθέντων αμάχων στο Φενεό πως ταιριάζει με όσα διακηρύσσουν οι νεοκόποι υποστηρικτές του Γιάννη Μαλτέζου που ο ίδιος δεν τα αρνείται ούτε τα αποκηρύσσει;
Διαβάστε δύο μόνο αποσπάσματα από δημόσιες εξαγγελίες παραγόντων που καλούν τον κόσμο σε αγώνα για να ψηφιστεί ο Μαλτέζος και μετά αποφασίστε για την ψήφο σας της Κυριακής.
Ψηφίστε Μαλτέζο μας λένε γιατί «Αν και δεξιός, (ο Γιάννης Μαλτέζος) δεν θα παραχωρήσει αίθουσες του Δήμου για εκδηλώσεις, στις οποίες θα συμμετέχει και ο ίδιος, για να απαξιώσει την εαμική αντίσταση και τους αγωνιστές της».
Πόσο δεξιός και Πατριώτης μπορεί να είναι ένας δήμαρχος που δεν θα παραχωρεί αίθουσα για παρουσίαση βιβλίων τα οποία παραθέτουν στοιχεία των δολοφονιών και των προδοσιών από ηγετικά στελέχη του ΚΚΕ;
Άλλος, κατηγορεί τον πατριωτικό λόγο σαν πολιτική μίσους και αναβαθμίζει σε μνημείο ένα αδέσποτο κυπαρίση που έγερνε και ένα μισοκατεστραμένο ξύλινο περίπτερο κάνοντας αντιπαράθεση με την εντυπωσιακή αλλαγή της Κεντρικής πλατείας ή τα πανέμορφα (και με σχεδιασμό της Σχολής Καλών Τεχνών) διακοσμητικά Συντριβάνια και αγάλματα του Ηρακλή ή των Πολεμιστών του Ριάτσε (έργα Αργείων διασήμων γλυπτών);
Δεν χρειάζονται περισσότερα για να ψαχτείς Εσύ που ισχυρίζεσαι ότι είσαι Δεξιός, Ακροδεξιός ή Πατριώτης. Ο Παπαϊωάννου και οι συν αυτώ, για τους δικούς τους λόγους θέλουν να σε πάνε στον Μαλτέζο (που λίγες μέρες νωρίτερα αποκαλούσαν ανίκανο και “εχθρό του Άργους”). Οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ και του ΑΝΤΑΡΣΥΑ θέλουν να σε πάνε να ψηφίσεις Μαλτέζο «για να πάψει η ακροδεξιά ρητορική».
Εσύ Δημότη που ψηφίζεις με πολιτικοϊδεολογικά κριτήρια, θα δεχτείς να σε μεταβάλλουν σε «Δεξιούλη ψευτοπατριώτη» που ψηφίζει έναν τέως υποψήφιο του Συνασπισμού (υπήρξε και τέτοιος ο Μαλτέζος) από τον οποίο η παρακμιακή αριστερά προσδοκά την άσκηση πολιτικής φιλολαθρομεταναστευτικής, φιλοΛΟΑΤΚΙ, φιλοΤΕΡΝΙΚΗ και όλα τα φιλοΠΑΡΑΔΙΔΩ την πόλη στα συμφέροντα της αναθεωρητικής αριστεράς των πλουσίων;
Σκέψου και ψήφισε. Και μην ξεχνάς ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ…. ΔΕΝ ΑΠΕΧΩ!