γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου
Ήταν αρχές του 2019 όταν για πρώτη φορά μίλησα στον Δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτρη Κωστούρο για την δυνατότητα αναβίωσης του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής που είχε μεταβληθεί σε γκαράζ των σκουπιδιάρικων του δήμου και σε φυτώριο χασισόδεντρων, σύμφωνα με παλαιότερη καταγγελία.
«Είναι κρίμα» του είχα πει, «να απαξιώνεται έτσι ένας χώρος και μια τόσο χρήσιμη ιδέα που είχε υλοποιηθεί από προηγούμενες δημοτικές αρχές». Του πρότεινα μάλιστα “να φέρω” στο Ναύπλιο μια γνωστή εταιρεία Κοινωνικής Οικονομίας που θα μπορούσε να συμμαζέψει την κατάσταση χωρίς κανένα κόστος για τον Δήμο (ασφαλτοστρώσεις διαδρομών, βαψίματα, κτηριακές εγκαταστάσεις, σημάνσεις, ηλεκτροκίνητα αυτοκινητάκια και πατίνια, συστήματα συναγερμού και οργάνωση σταθμού πρώτων βοηθειών) προκειμένου το Πάρκο να μπορεί να λειτουργεί με βάση ένα σχέδιο που θα ανταποκρίνεται στο λόγο ύπαρξής του.
Έμεινε ενθουσιασμένος και συμφωνήσαμε, στο κουβεντιαστό πάντοτε, να δούμε το θέμα μετά τις εκλογές στην ολότητά του.
Έγιναν οι εκλογές, ο Δήμαρχος επανεξελέγη “στο τσακ”, και προχώρησε στην ανάθεση καθηκόντων σε στελέχη της εμπιστοσύνης του. Συγχρόνως, μετέφερε την ευθύνη λειτουργίας του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στον ΔΟΠΠΑΤ (Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Αθλητισμού και Τουρισμού), όπου ως Πρόεδρο διόρισε την δραστήρια Δημοτική Σύμβουλο Μαρία Ράλλη.
Τον ρώτησα αν εξακολουθεί να βλέπει θετικά την ιδέα αναβίωσης και εκσυγχρονισμού του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής και με διαβεβαίωσε ότι «μετέφερε την αρμοδιότητα στον ΔΟΠΠΑΤ για να τρέξει πιο γρήγορα το θέμα».
Η εταιρεία Κοινωνικής Οικονομίας που είχα προτείνει προχώρησε, κατόπιν τούτου, σε προμελέτη Διαχείρισης και λειτουργίας με βάση τη νομοθεσία και τα πλέον σύγχρονα πρότυπα οργάνωσης και ασφάλειας. Εξειδικευμένο προσωπικό, σχέδιο μεταφοράς μαθητών από την Αργολίδα και τις όμορες Περιφερειακές Ενότητες για εκπαίδευση, επαφή για συνεργασία με ειδικά εκπαιδευμένους αξιωματικούς της Τροχαίας, συνεννόηση για συμμετοχή στην προσπάθεια με ιδιωτικούς οργανισμούς Οδικής Ασφάλειας και ανάπτυξη σχέσεων με τα υπάρχοντα και λειτουργούντα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής ανά την Ελλάδα με σχεδιασμό ανταλλαγής τεχνογνωσίας και εκπαιδευτικών επισκέψεων.
Το προβλεπόμενο κόστος λειτουργίας (με 5 άτομα προσωπικό) θα έφτανε περίπου τις 120.000 ευρώ ετησίως και θα καλύπτετο από τον συνδυασμό δύο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και συμφωνίες με Ιδιώτες Χορηγούς. Ο Δήμος θα επιβαρυνόταν ετησίως με 20.000 ευρώ μόνον, ποσόν που θα κάλυπτε την μισθοδοσία και το ασφαλιστικό ταμείο ενός υπαλλήλου. Η εξασφάλιση του δήμου θα προέκυπτε από μία προγραμματική συμφωνία συνοδευόμενη από εγγυητική επιστολή τραπέζης για καλή εκτέλεση, 5ετούς ισχύος, όσης δηλαδή και της ισχύος της Προγραμματικής Συμφωνίας.
Στην πορεία του χρόνου, διαπίστωσα ότι ο δήμος και ο ΔΟΠΠΑΤ πραγματοποιούσε, στον χώρο, έργα και δαπάνες που θα μπορούσαν να είχαν εκτελεσθεί χωρίς να τις επιβαρυνθεί ο δημοτικός προϋπολογισμός. Σε ερώτησή μου «προς τι τα έργα και η καθυστέρηση» οι απαντήσεις που έλαβα ήταν γενικόλογες και αναβλητικές.
Διάβασα χθες, με χαρά, ότι ο ΔΟΠΠΑΤ είχε προγραμματίσει να γίνουν εγκαίνια του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, τα οποία ανεβλήθησαν για την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου λόγω της κακοκαιρίας.
Οφείλω να συγχαρώ την δραστήρια Πρόεδρο του ΔΟΠΠΑΤ κα Μαρία Ράλλη για την -εν κρυπτώ- αποτελεσματικότητά της και τον Δήμαρχο Δημήτρη Κωστούρο για την -έστω και έτσι- αξιοποίηση ενός εγκαταλειμμένου (επί δεκαετία) περιουσιακού στοιχείου του Δήμου.
Τα χρήματα που δαπανήθηκαν ήδη από τον δημοτικό προϋπολογισμό και που θα συνεχίσουν να δαπανώνται κάθε χρόνο εύχομαι να πιάνουν τόπο, με την εργασία των κατάλληλων αδειοδοτημένων ανθρώπων και πιστοποιημένων διαδικασιών, προκειμένου ο Δήμος Ναυπλιέων να συμβάλλει με την λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στην καλλιέργεια οδηγητικής συμπεριφοράς και στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο γράφτηκε και δημοσιεύεται προς ενημέρωση των πολλών φίλων που είχαν εκδηλώσει την επιθυμία να συμβάλλουν στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος. Δεν θα χρειαστεί. Όπως απέδειξε η κα Μαρία Ράλλη, «λεφτά υπάρχουν».
(αναδημοσίευση από την Πελοποννησιακή εβδομαδιαία εφημερίδα ΣΗΜΕΡΑ)