Αγωνία για το μέλλον του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

184
Αντώνης Λιοναράκης, (Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος)

Το κείμενο που ακολουθεί είναι ο επίλογος ενός εξαιρετικού άρθρου που έχει γραφεί από ένα εκ των πρωτεργατών του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, τον Αντώνη Λιοναράκη, (Κοσμήτορα  της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ και μέλους της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος). Πρέπει να το διαβάσουν όλοι όσοι πιστεύουν στον πρωτεύοντα ρόλο της παιδείας και στην ανάγκη ενσωμάτωσης καινοτόμων μεθόδων.

Οι κίνδυνοι μιας συγχώνευσης

«Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ είναι το μοναδικό ΑΕΙ της χώρας με θεσμικό ρόλο την εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάθηση κινδυνεύει να χαθεί σ έναν κυκεώνα πολιτικών αποφάσεων και θεσμικών (και ασφαλώς προσωπικών) επιλογών. Το πανεπιστήμιο που επηρέασε τα περισσότερα ΑΕΙ της χώρας σε εκπαιδευτικές και οργανωτικές καινοτομίες αυτές τις μέρες εμπαίζεται και κινδυνεύει να αποτελέσει μπαλάκι στα χέρια κάποιων στελεχών της εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που χάσει την πιο σημαντική του ιδιαιτερότητα,  που είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δημιουργείται ο κίνδυνος ανισορροπίας της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δυνατοτήτων που εκφράζονται μέσα από την ύπαρξή του.

Εν κατακλείδι:

  •  Στην προοπτική οποιωνδήποτε θεσμικών αλλαγών όλα τα μέρη, χωρίς εξαίρεση, θα πρέπει να λάβουν μέρος, και ασφαλώς συμπεριλαμβανομένου και του ΕΑΠ.
    •    Να υπάρξει πλήρης ενημέρωση και διαφάνεια των συζητήσεων και αποφάσεων που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, αλλά και των επόμενων που πρόκειται να γίνουν.
    •    Σε καμία περίπτωση, σε κανένα σενάριο δεν θα πρέπει να αλλοιωθεί η καινοτόμα φυσιογνωμία του ΕΑΠ και κυρίαρχα η εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάθηση.
    •    Το ΕΑΠ θα πρέπει να συνεχίσει να έχει τη δυνατότητα καινοτομιών και εναλλακτικών δυνατοτήτων σε θέματα εφαρμογών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
    •    Ο πανεπιστημιακός και ακαδημαϊκός χαρακτήρας του ΕΑΠ θα πρέπει να μείνει ξεκάθαρος και αναλλοίωτος.
    •    Το ΕΑΠ να παραμείνει ο μοναδικός θεσμικός φορέας – ΑΕΙ παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τουλάχιστον προπτυχιακού επιπέδου.
    •    Τέλος, το ΕΑΠ να μπορεί να πιστοποιεί άλλα ιδρύματα και φορείς που παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη βάση της διασφάλισης της ποιότητας.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε ΕΔΩ