Το Ισραήλ ανακοίνωσε συμφωνία με την Ελλάδα για κέντρο εκπαίδευσης πιλότων στην Καλαμάτα 

115

Την ώρα που το υπουργείο Εθνικής Άμυνας τηρεί σιγή ιxθύος για όλα τα εξοπλιστικά, η πρεσβεία του Ισραήλ στην Ελλάδα ανακοίνωσε την ολοκλήρωση συμφωνίας για τη δημιουργία και λειτουργία Σχολής Πολεμικής Αεροπορίας (εκπαιδευτικό κέντρο) για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, που θα υπογραφεί από το Ισραήλ και την Ελλάδα, αξίας 1,68 δισ. δολαρίων για 20 χρόνια.

Τα οφέλη για την Π.Α. θα είναι άμεσα, καθώς θα αναβαθμιστεί το σύστημα εκπαίδευσης στα ελικοφόρα αεροσκάφη. Θα αναλάβουν, επίσης, τη συντήρηση των αεροσκαφών και την αναβάθμιση του συστήματος επίγειας εκπαίδευσης (δηλαδή των προσομοιωτών). Οι πιλότοι θα εκπαιδεύονται στο ολοκληρωμένο σύστημα του νέου εκπαιδευτικού αεριωθουμένου. Λεπτομέρειες γι’ αυτό δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, ωστόσο κατά πάσα πιθανότητα στη θέση των επί πέντε δεκαετίες αξιόπιστων αλλά παρωχημένων πια T-2 Buckeye, θα διατεθούν τα ιταλικής κατασκευής Μ-346 (Alenia Aermacchi). Η ανάγκη της Π.Α. δεν εκφράστηκε τώρα, αλλά αποτελεί ένα σχέδιο τουλάχιστον πέντε ετών, κυρίως λόγω της υφιστάμενης φθοράς στον εκπαιδευτικό στόλο.

Πρώτον: η δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στην Καλαμάτα με χρηματοδοτική μίσθωση. Ουσιαστικά θα δίνεται η δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες πλευρές της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα. Πρακτικά ένα τέτοιο εκπαιδευτικό κέντρο θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά και προς την Ιταλία, όπου ήδη προσφέρονται αυτού του είδους οι υπηρεσίες, όπως στο Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης του Λέτσε.

Δεύτερον: συμβάλλεται η εταιρεία που θα αναλάβει την παροχή αυτής της υπηρεσίας στους εκπαιδευόμενους πιλότους της Π.Α., αλλά και άλλων πιθανών αεροποριών του κόσμου, με στόχο η Καλαμάτα να εξελιχθεί σε διεθνές κέντρο εκπαιδευτικών πτήσεων. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Καλαμάτας περιλαμβάνονται και οι καλές κλιματικές συνθήκες, αλλά και η τοποθεσία της 120 ΠΕΑ εκτός των βασικών αεροδιαδρόμων, κάτι που την καθιστά αρκετά απομονωμένη για εκπαιδευτικές πτήσεις.

Τρίτον: η οικονομική διάσταση. Τόσο η πρόταση της ELBIT όσο και η καναδική φθάνουν περίπου στο 1,4 δισ. ευρώ, έχουν βάθος 20 ετών, ενώ παρέχονται περίπου 10.000 ώρες πτήσεις για κάθε χρόνο. Στην Π.Α. προσφέρεται, μεταξύ άλλων, η αναβάθμιση των διαθεσιμοτήτων των εκπαιδευτικών ελικοφόρων, ώστε αυτά να μην είναι ποτέ κάτω από τον αριθμό των 25 στη διάθεση των Ικάρων. Σήμερα οι διαθεσιμότητες είναι πολύ χαμηλότερες και σπάνια ξεπερνούν το 50% αυτού του αριθμού.

ΠΗΓΗ: KATHIMERINI…