COVID -19 και Ξενοδοχεία: Τα πρωτόκολλα έχουν ένα λάθος που μπορεί να φρενάρει τους τουρίστες και να βλάψει περιοχές

675
Το παιχνίδι του Τουρισμού θα κερδηθεί στις εντυπώσεις

γράφει ο Νίκος Μπογονικολός

Πρόεδρος Ομίλου ΑΡΑΤΟΣ / aratosmedica.com

Ο τομέας του τουρισμού είναι ο σημαντικότερος τομέας και πρέπει να προσεχθεί ώστε να αποκατασταθεί η άμεση λειτουργία του με επιτυχία και στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό.

Νίκος Μπογονικολός. Πρόεδρος Ομίλου ΑΡΑΤΟΣ

Σε λίγες μέρες ανοίγουν τα ξενοδοχεία σε όλη την χώρα. Ο επισκέπτης, ο τουρίστας που θα έρθει έχει ως πρώτη του προτεραιότητα την ηρεμία, την ξεκούραση και θέλει να νιώθει άνεση και ασφάλεια. Η ψυχολογία του είναι πρωταρχική παράμετρος όταν αποφασίζει το που θα διαμείνει. Γι’ αυτό, τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης της κρίσης του κορονοϊού των ξενοδοχείων θα έπρεπε να συνδυάζουν αφενός την αποτελεσματικότητα στην πρόληψη και αντιμετώπιση τυχόν κρούσματος COVID -19 αλλά και αφ’ ετέρου την διακριτικότητα σε περίπτωση ύπαρξης υποψίας προβλήματος.

Ας υποθέσουμε ότι ένας ένοικος ξενοδοχείου έχει μία μικρή αδιαθεσία και 38 πυρετό. Με βάση το προτεινόμενο πρωτόκολλο αντιμετώπισης …ας φανταστούμε την άφιξη κλιμακίου με λευκές στολές, λήψη επί τόπου βιολογικού υλικού, καταγραφές κλπ. Νομίζω συμφωνούμε δεν θα μείνει ένοικος σε ξενοδοχείο στην ευρύτερη περιοχή. Τι λείπει; Η διακριτικότητα. Η πρόνοια ώστε ένα τέτοιο περιστατικό, μετά από θερμομέτρηση, να ελεγχθεί με ένα γρήγορο διαγνωστικό τεστ και εφ’ όσον αυτό –μέσα σε 10 λεπτά- αποδειχθεί θετικό, (κάτι που στατιστικά είναι η μικρότερη πιθανότητα), να επακολουθήσει ο μοριακός έλεγχος, ιχνηλάτηση κλπ..  με διακριτική αποστολή του επισκέπτη στο ξενοδοχείο αναφοράς ή στο Κέντρο Υγείας της περιοχής. (Το test μπορεί να γίνει στο δωμάτιο του ελεγχόμενου με διακριτικότητα και απλά μέτρα προστασίας, μάσκα και γάντια).

Ας δούμε τι γίνεται και με το προσωπικό όσων ξενοδοχείων ανοίξουν. Όλοι οι εργαζόμενοι θα θέλουν να νιώθουν πρώτα οι ίδιοι ασφαλείς αλλά και να το επιδεικνύουν εμφανώς στους ενοίκους του ξενοδοχείου. Ένα γρήγορο διαγνωστικό τεστ θα πρόσφερε με πολύ χαμηλό κόστος των έλεγχο της ομάδας του προσωπικού. Μάλιστα αν έφεραν π.χ. και ένα βραχιολάκι (ειδικών και γνωστών προδιαγραφών) που να δείχνει στους ενοίκους ότι έχουν δεχθεί υγειονομικό έλεγχο, θα διασφάλιζε την απόλυτη ηρεμία σε όλους και την απόλαυση των διακοπών μειώνοντας την αίσθηση κινδύνου.

Ας δούμε όμως, με δεδομένο το πρωτόγνωρο του κινδύνου, πως θα μπορούσαν να διασφαλιστούν αυτές οι διαδικασίες.

Θα φέρω ένα παράδειγμα που λέγεται πιστοποιητικό HACCP, δηλαδή πρότυπο Haccp για το σύνολο συνθηκών και συστημάτων για την εκτίμηση των κινδύνων που μπορεί να προκύψουν κατά τη μεταφορά των τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής και της χρήσης από τον καταναλωτή. Το ειδικό ISO. Από τότε που εφαρμόστηκε οδήγησε στην άμεση βελτίωση της ασφάλειας.

Βαθύ, Λακωνίας

Μια αντίστοιχη διαδικασία χρειαζόμαστε και στα ξενοδοχεία, για την πρόληψη -αντιμετώπιση του φόβου αλλά και του υπαρκτού κινδύνου εμφάνισης κρούσματος COVID -19. Mία διαδικασία που μοιάζει με ISO και διασφαλίζει το καλύτερο ως αποτέλεσμα.

Καλά λοιπόν τα προτεινόμενα πρωτόκολλα αλλά, εξίσου αναγκαία και τα συμπληρωματικά μέτρα όπως αυτά που προαναφέρθηκαν και τα οποία θα επιδράσουν πολλαπλασιαστικά.