Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας. Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Συστήνεται επίσης στους οδηγούς των ανέλεγκτων οχημάτων να μην αμελούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους καθώς και να σπεύσουν από σήμερα να προγραμματίσουν εγκαίρως το ραντεβού τους στα ΚΤΕΟ ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού και μεγάλων καθυστερήσεων, καθώς η ηλεκτρονική διασταύρωση & η επιβολή κυρώσεων αναμένεται να εφαρμοστεί πολύ σύντομα.
Να επιλέγουν επίσης το ΚΤΕΟ με βασικό γνώμονα την αξιοπιστία και την τεχνική του επάρκεια και όχι με σκοπό «διαφυγής» από την πραγματικότητα για συντήρηση ή και επισκευή των οχημάτων τους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρά το γεγονός ότι έχει στη διάθεσή του εκατομμύρια δεδομένα που αποστέλλονται καθημερινά από τα ΚΤΕΟ δυστυχώς παραμένουν αναξιοποίητα στη μηχανογραφική βάση λόγω αδυναμίας άσκησης αποτελεσματικής εποπτείας από τις Περιφέρειες αλλά και εξαιτίας της ελλειμματικής διασύνδεσης των φορέων που ελέγχουν τα ΚΤΕΟ.
Επίκειται η άμεση εφαρμογή εποπτείας ανέλεγκτου στόλου καθώς το μητρώο οχημάτων έχει ολοκληρωθεί και η πληροφορία ανέβηκε ήδη στην πλατφόρμα του gov.gr. Το μόνο που απομένει είναι η έναρξη ενημέρωσης των αμελών οδηγών και η επιβολή κυρώσεων.
Έχει προταθεί η ψηφιοποίηση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και η ένταξή της στη διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης όπως με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
(Με πληροφορίες από το carandmotor.gr)