Μη κρατικά Πανεπιστήμια;

121

γράφει ο Νίκος Μπογονικολός*

Λάθος ερώτηση! Σύγχρονα Πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα είναι το σωστό. Ανοικτά, Υβριδικά, Πρωτοπόρα!

Πολύ συζήτηση γίνεται σχετικά με τη νομοθετική ρύθμιση για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Αν και είμαι σαφώς υπέρ και ιδιωτικών πανεπιστημίων, τα ερωτήματα και οι θέσεις των κρατιστών και των φιλελεύθερων για το ζήτημα έχουν λάθος βάση!

Νίκος Μπογονικολός

Συζητάνε τι θα γίνει με νέα πανεπιστήμια, με διεθνείς συνεργασίες κλπ όταν παγκόσμια, ειδικά στην μετά COVID περίοδο, η συζήτηση είναι άλλη! Τι μορφή θα έχουν τα πανεπιστήμια, αυτό ενδιαφέρει παγκόσμια!

Στην Ελλάδα γράφουν νόμο με προδιαγραφές τι κτιριακές υποδομές θα έχει ένα νέο πανεπιστήμιο όταν σε άλλες χώρες ο σωστός προβληματισμός είναι τι θα κάνουν τις άδειες αίθουσες αφού κυριαρχεί η από απόσταση εκπαίδευση!!! Φτιάχνουν ένα νόμο ο οποίος ενισχύει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για λειτουργία ενός μη κρατικού ΑΕΙ όταν η προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι πως θα γίνουν ανοικτά και πρωτοπόρα όλα τα ΑΕΙ στην πατρίδα μας παλιά και νέα!!! Αγνοούν ότι παγκόσμια η ακαδημαϊκή παιδεία φεύγει από τα κλασικά πτυχία και μεταπτυχιακά και επικεντρώνεται σε νέες μορφές online εκπαίδευσης και πιστοποίησης σπουδών!! Ναι, το Harvard και το MIT δεν έχουν λόγο να έρθουν στην Ελλάδα γιατί με 3.000 ευρώ ένας Έλληνας αποκτά τρίμηνη εξειδίκευση σε τομείς αιχμής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, big data και blockchain από αυτά τα ιδρύματα.

Η από απόσταση εκπαίδευση ειδικά ακαδημαϊκού επιπέδου βολοδέρνει στη μετριότητα στην Ελλάδα. Ζούμε παγκόσμια εκπληκτικές αλλαγές στον τομέα της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και η Ελλάδα έχει μόνη προτεραιότητα επίλυση θεμάτων παλιών δεκαετιών.

Κρατικά πανεπιστήμια, Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνές Πανεπιστήμιο και όλα από συγχωνεύσεις με ΤΕΙ έχουν αχρησιμοποίητες πλέον αίθουσες σε πολλές πόλεις. Αυτά τα ιδρύματα αναγεννούνται μόνο αν υπάρξει δυναμική παρέμβαση για ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών από απόσταση που θα προσελκύσουν αν είναι ειδικά ξενόγλωσσα χιλιάδες αλλοδαπούς φοιτητές.

Να αναδειχθεί η υβριδική μορφή δηλαδή και με φυσική παρουσία κάποιες εβδομάδες για εργαστήρια, εργασίες και εξετάσεις.

Να αποκτήσουν τεχνολογική πρωτοπορία edutech ώστε να γίνουν παγκοσμίως ανταγωνιστικά.

Θα αναφέρω μια μικρή προσωπική επιτυχία. Χωρίς κέρδος για εθνικούς λόγους υποστήριξα τη συνεργασία για την από απόσταση εκπαίδευση σε θέματα γεωργίας ακριβείας ανάμεσα στο Αγροτικό Πανεπιστήμιο της Αρμενίας και Έλληνες καθηγητές ΑΕΙ (όχι μόνο από ένα)! Ούτε το διαφήμισα, ολοκληρώθηκε με επιτυχία, εγώ βρέθηκα διωκόμενος…..

Αυτό είναι το ζήτημα να αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονο, με τεχνολογίες του 21ου αιώνα ακαδημαϊκό περιβάλλον.

Αυτό θα κρατήσει τους φοιτητές στην πατρίδα μας, θα φέρει πίσω Έλληνες καθηγητές και θα φέρει και αλλοδαπούς φοιτητές για σπουδές.

Όλα τα άλλα είναι κάπως σαν πυροτεχνήματα! Ποιο ξένο πανεπιστήμιο θα επενδύσει 100.000.000 ευρώ στην Ελλάδα; Κανένα!

*Ο Dr. Νίκος Μπογονικολός είναι Μαθηματικός.

Κάτοχος MSc στην Κυβερνητική και διδακτορική διατριβή στο Εθνικό Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Kharkov.

Συγγραφέας βιβλίων και άρθρων σχετικά με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής (Blockchain, AI, IoT).