Άρθρο του Νικόλαου Βασιλού*
Την ίδια στιγμή που η ελληνική κοινωνία αναζητεί διέξοδο από το τέλμα στο οποίο με επιταχυνόμενους ρυθμούς βυθίζεται, τα πολιτικά μας κόμματα επιδίδονται σε ιδεολογικές έριδες άσχετες, τόσο με την αγωνιώδη αυτή αναζήτηση, όσο και με τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα γενικότερα.
Κατά πρώτον, η διαιωνιζόμενη επικοινωνιακή αντιπαράθεση μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς στερείται σήμερα αντικειμενικού αντικρίσματος. Προϊόν της Γαλλικής Επανάστασης, κατέγραφε αρχικά τη σύγκρουση των δυνάμεων της κοινωνικοπολιτικής συντήρησης με εκείνες της ανατροπής.
Μετά δε την Οκτωβριανή Επανάσταση χρησιμοποιήθηκε ως ισοδύναμο του δίπολου κομμουνισμός- αντικομουνισμός. Αφότου όμως το σοβιετικό καθεστώς χρεωκόπησε, η διάκριση αυτή απώλεσε το ουσιαστικό της περιεχόμενο. Ενώ η επιχειρούμενη σε επικοινωνιακό επίπεδο ταύτιση της Δεξιάς με τον πατριωτισμό και της Αριστεράς με την κοινωνική ευαισθησία προσκρούει στα ίδια τα πράγματα. Καθώς, πολλά «αριστερά» καθεστώτα και πολιτικά κόμματα επιδίδονται σε ένα θορυβώδη εθνικισμό· και οι αντίστοιχες «δεξιές» δυνάμεις προτάσσουν κατά κανόνα ένα κοινωνικό πρόσωπο.
Ομοίως ανεδαφικές είναι η κατάταξη πολιτικών καθεστώτων με κριτήριο τις οικονομικές τους ιδεοληψίες. Στο σημερινό παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, δόγματα όπως ο οικονομικός φιλελευθερισμός, ο νεοφιλελευθερισμός, η σοσιαλδημοκρατία, ή οι διάφορες εκδοχές του σοσιαλισμού αδυνατούν να παράσχουν ολοκληρωμένες λύσεις στα πολύπλοκα προβλήματα των λαών. Όπως μαρτυρούν, η κινεζική ή η ρωσική εκδοχή του καπιταλισμού. Αλλά και η οικονομική πρακτική των «σοσιαλιστικής» ταυτότητας κυβερνήσεων της Γαλλίας ή της Ιταλίας – δυσδιάκριτη από εκείνη των «φιλελεύθερου» πρόσημου κοινοτικών εταίρων· και αντιστρόφως.
Την εποχή μας σφραγίζουν δύο κυρίως φαινόμενα:
Πρώτον, η εισβολή των θρησκευτικών δοξασιών και παθών στον πολιτικό στίβο – κατά κύριο λόγο, αλλά ασφαλώς όχι αποκλειστικά, στον πολυάνθρωπο και γεωπολιτικά και γεωοικονομικά μείζονος σημασίας κόσμο του Ισλάμ· με επακόλουθο την αύξηση της τρομοκρατίας.
Δεύτερον η αναζωπύρωση, εθνοκρατικών ταυτοτήτων και πεποιθήσεων. Με τον εθνοκεντρισμό να εκδηλώνεται, όχι μόνο εκτός Ευρώπης, αλλά και στους κόλπους της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η οποία, αντί της Συμπολιτείας των αρχικών μεταπολεμικών οραμάτων, έχει μετεξελιχθεί σε μια διακρατική σύμπραξη· η συμμετοχή στην οποία, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, σταθμίζεται από τα ενδιαφερόμενα κράτη με καθοριστικό γνώμονα τα εθνικά τους συμφέροντα.
***
Δεδομένων των διεθνών αυτών διεργασιών και των προκλήσεων που συνεπάγονται για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό, οι «ταγοί» μας καλούνται να σοβαρευθούν: να θέσουν τέρμα στις διχαστικές ψευδοϊδεολογικές σκιαμαχίες τους· και να επικεντρωθούν στην κατάστρωση ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής, με μοναδικό γνώμονα τον εθνικό ρεαλισμό. Ήτοι, την, υπό το φως των εκάστοτε εσωτερικών και εξωτερικών πραγματικοτήτων, υιοθέτηση των προσφορότερων επιλογών για την προάσπιση και προαγωγή των συμφερόντων του ελληνικού έθνους και κράτους.
Ενδεικτικώς:
***
Τη διαμόρφωση και υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης, ρεαλιστικής εθνικής στρατηγικής μόνο μια ισχυρή εκτελεστική εξουσία με θεσμικά κατοχυρωμένο χρονικό ορίζοντα μπορεί να φέρει εις πέρας. Η κυβερνητική όμως αστάθεια που νομοτελειακά εκτρέφει το πολιτειακό και κομματικό μας σύστημα καθιστά το προαπαιτούμενο αυτό ανέφικτο.
Ενώ τα περί από κοινού, από κυβέρνηση και αντιπολίτευση, χάραξης των στρατηγικών αξόνων της χώρας είναι εξωπραγματικά. Με τη σχετική ευθύνη να βαρύνει αποκλειστικά τους εκάστοτε κυβερνώντες. Η ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών μεταξύ των τελευταίων αυτών και των εκτός κυβέρνησης πολιτικών δυνάμεων είναι ασφαλώς λίαν επιθυμητή. Ωστόσο, προς τούτο προσφέρονται ήδη η Βουλή και οι αρμόδιες επιτροπές της. Οι οποίες όμως έχουν δυστυχώς εκφυλισθεί σε χώρο αδιέξοδων κοκορομαχιών. Και, κατά τα άλλα, δεν πρέπει να συγχέονται – όπως συχνά συμβαίνει στον δημόσιο διάλογο – με τον υφιστάμενο σε πολλά σοβαρά κράτη θεσμό του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (ή προσφυέστερα, ίσως, Εθνικής Στρατηγικής): ενός συμβουλευτικού, συντονιστικού οργάνου υπό τον αρχηγό της εκτελεστικής εξουσίας – πρόεδρο της δημοκρατίας ή πρωθυπουργό.
*Ο Νικόλαος Βασιλός είναι αντιστράτηγος ε.α. των Δ/Β
Στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές υπήρξε υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο της Νέας Εποχής.
Το βιογραφικό του, ιδιαίτερα πλούσιο εις ότι αφορά την στρατιωτική του διαδρομή και την εν συνεχεία πολιτική του συνεισφορά, μπορείτε να το αναζητήσετε στο διαδίκτυο.
Εκατοντάδες νεκρά ψαρώνια κατέπεσαν νεκρά κατά μήκος της παραλιακής οδού Ναυπλίου Νέας Κίου, στο ύψος…
Οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αργολίδας πραγματοποίησαν τις προβλεπόμενες από το καταστατικό του αρχαιρεσίες…
Εδώ και έξι μήνες ο κεντρικός αγωγός ύδρευσης που βρίσκεται στην είσοδο του Πορτοχελίου, επί…
O sifu Λαμπάδας Θεόδωρος και ο αθλητής Λαμπάδας Κων/νος εκπροσωπώντας την Ελληνική Ένωση Choy Lee Fut, συμμετείχαν,…
γράφει ο Νικόλαος Βασιλός* αντιστράτηγος ε.α. H “Ημέρα Βετεράνων”, στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι εθνική εορτή…
γράφει ο Γιάννης Χ. Κουριαννίδης* Από την εποχή που ο Αθηναίος ρήτορας Δημοσθένης επεσήμανε στους…