Μαθητές «ζωντάνεψαν» την εφημερίδα των Ελεύθερων Πολιορκημένων

161

Ανήμερα την ηρωική Έξοδο και το Ολοκαύτωμα του Μεσολογγίου, στις 10 Απριλίου, οι μαθητές του Γ2 Τμήματος του Αρσάκειου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας εξέδωσαν το 227ο φύλλο της μεσολογγίτικης εφημερίδας «Ελληνικά Χρονικά».

Φέτος, συμπληρώθηκαν 195 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου (10 Απριλίου 1826) και οι μαθητές, υπό την εποπτεία του φιλολόγου τους, Λεωνίδα Κατσικαρίδη, υλοποίησαν το εγχείρημα αυτό για να τιμήσουν τη μνήμη και το έργο των ηρώων της πόλης. Στο φύλλο αυτό, οι μαθητές προσπάθησαν με ψηφίδες από πρόσωπα και γεγονότα να ζωντανέψουν όσα διαδραματίστηκαν -τότε- στην ιερή πόλη του Μεσολογγίου, αφιερώνοντας την πρωτοβουλία τους στη μνήμη του αφανούς ήρωα Δημητρίου Μεσθενέα.

«Θελήσαμε να κάνουμε κάτι για τα 200 χρόνια της Επανάστασης και σκεφτήκαμε να βρούμε κάτι που να σχετίζεται με τη Βόρεια Ελλάδα. Καταλήξαμε στην έκδοση του 227ου φύλλου της εφημερίδας που εκδιδόταν στο Μεσολόγγι, με συνδετικό κρίκο τον Θεσσαλονικιό τυπογράφο Δημήτριο Μεσθενέα. Είχαν εκδοθεί 226 φύλλα και, στη συνέχεια, βομβαρδίστηκαν οι εγκαταστάσεις. Ο Δημήτριος Μεσθενέας και ο Ελβετός φιλέλληνας Ιωάννης- Ιάκωβος Μέγερ σκοτώθηκαν κατά την Έξοδο του Μεσολογγίου», εξηγεί στην «Ρolitical» ο κ. Κατσικαρίδης. Στις οκτώ σελίδες της εφημερίδας, οι μαθητές με τις εργασίες τους, σαν κομμάτια του παζλ, αποκαθιστούν την εικόνα όσων διαδραματίστηκαν στο Μεσολόγγι. «Κάθε κείμενο στηρίχθηκε σε πρωτότυπες μαρτυρίες της εποχής εκείνης, αλλά υπήρξε και το κομμάτι της δημιουργικής γραφής. Τα παιδιά έβαλαν τη φαντασία τους να δουλέψει μέσα από επιστολές και συνεντεύξεις», περιγράφει ο φιλόλογος. Στο εγχείρημα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του Γ2 Τμήματος του Αρσάκειου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και, το επόμενο διάστημα, η εφημερίδα, που προς το παρόν είναι σε ηλεκτρονική μορφή, θα τυπωθεί. «Το πιο σημαντικό είναι ο ενθουσιασμός των παιδιών, όταν είδαν το τελικό αποτέλεσμα. Κάνανε κάτι δημιουργικό, που το επικοινώνησαν και στο περιβάλλον τους, και όλοι οι μαθητές συμφώνησαν ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν Ιστορία», λέει ο κ. Κατσικαρίδης. Όσον αφορά στο μήνυμα που επιθυμούν να περάσουν οι μαθητές με την πρωτοβουλία αυτήν, είναι ότι, πέρα από τους επώνυμους ήρωες, υπάρχουν και οι αφανείς. «Ποιοι ήταν οι ήρωες του Μεσολογγίου; Ξέρουμε τα ονόματά τους; Ξέρουμε ποιοι οργάνωσαν την άμυνα; Δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν τους ξέρουμε με το όνομά τους και αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε: Να τους αναδείξουμε. Η άλλη διάσταση είναι το γεγονός ότι το Μεσολόγγι έπεσε. Ήταν μια ήττα, η οποία όμως οδήγησε στον ξεσηκωμό των Φιλελλήνων σε όλη την Ευρώπη. Ακολούθησαν η Ναυμαχία του Ναβαρίνου, όπου καταστράφηκε ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος και η υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Ελληνικής Ανεξαρτησίας. Δεν ήταν μόνο Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, αλλά και ηττημένοι νικητές», καταλήγει ο εκπαιδευτικός.

Εύη Πανταζοπούλου από ηλεκτρονική εφημερίδα https://www.political.gr