του Νίκου Μπογονικολού*
Το κλείσιμο των καταστημάτων εξαιτίας της πανδημίας βρήκε σχεδόν το σύνολο των μικρομεσαίων καταστημάτων ανέτοιμα για να λειτουργούν με ηλεκτρονικό επιχειρείν. Αν εξαιρέσουμε κάποια καταστήματα που είτε από τεχνολογική πρωτοπορία των ιδιοκτητών είτε από γενική συμμετοχή του κλάδου στην λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα περισσότερα καταστήματα απλά σταμάτησαν να λειτουργούν.
Σωστά ξεκίνησε μία διαδικασία να υποστηριχτεί η δημιουργία e-shops των καταστημάτων με κρατική και ευρωπαϊκή οικονομική υποστήριξη. Αν βρισκόμασταν 1-2 δεκαετίες πίσω η λειτουργία κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία ιστοσελίδα μιας μικρής επιχείρησης θα ήταν ίσως αρκετή για την επιβίωση της και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της.
Το 2021 με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών στο Ίντερνετ η δημιουργία ενός απλού ηλεκτρονικού καταστήματος είναι σαν να άνοιγε μία μπουτίκ σε απομακρυσμένο ορεινό χωριό της επαρχίας. Μοναδικός πελάτης θα ήταν, πιθανώς, κανένας καθώς πρέπει ορειβάτης οικολόγος αστικού κέντρου που θα έμπαινε περισσότερο ξαφνιασμένος για την ύπαρξη του εκεί παρά από πραγματική επιθυμία αγοραστή. Το χάος του Ίντερνετ εξαφανίζει την επισκεψιμότητα πλέον κάθε μικρού e-shop.
Τι είναι αυτό που ίσως θα σταματούσε τον «θάνατο του εμποράκου» και στην ηλεκτρονική μου εκδοχή; Τι θα μπορούσε να μετατρέψει το μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα σε πέρασμα πελατών;
Ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα που θα φιλοξενούσε δεκάδες ηλεκτρονικά καταστήματα μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων θα μπορούσε να αποτελέσει ένα νέου τύπου mall. Ένα πολυκατάστημα που θα είχε και χώρους ηλεκτρονικής διασκέδασης, χώρους κοινωνικής δικτύωσης θα κατάφερνε να κρατήσει ζωντανά τα e-shop των μικρών επιχειρήσεων. Όπως και τα φυσικά πολυκαταστήματα λόγω μεγέθους θα μπορούσε να αναπτύξει και τακτικές Ίντερνετ μάρκετινγκ αλλά και να κάνει ισχυρό όνομα αν μάλιστα είχε και ένα καλό Ίντερνετ όνομα.
Είναι καλό να γίνει κατανοητό από όλους τους παράγοντες της αγοράς ότι είμαστε στην εποχή των μεγάλων επιχειρηματικών μεγεθών. Αυτών που θα διασφαλίσουν την επιβίωση των μικρομεσαίων καταστημάτων και στην σημερινή εποχή της κρίσης πανδημίας του κορονοϊού.
Θέλουμε να γίνει και πιο καινοτόμο για την νέα γενιά, ας κάνει αποδεκτά και την χρήση ψηφιακών νομισμάτων ή κρυπτονομισμάτων.
** Ο Dr. Νίκος Μπογονικολός είναι Πρόεδρος της ARATOS GROUP (και δημιουργός της Sosialpolis).
γράφει ο Α.ΛΗΘΙΝΟΣ Ο Γιώργος Τσούρνος είναι ένας ζωντανός μύθος για τον Δήμο Ναυπλιέων και…
O Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε το Ναύπλιον ως φόντο προκειμένου να μιλήσει προς τους Έλληνες…
γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου Παλιότερα, συνήθιζα να λέω «Δεν έχω τίποτα με τους Νεοδημοκράτες.…
Η αγορά του πιο πρόσφατου επεξεργαστή Intel μπορεί να φαίνεται δελεαστική, όμως στην πραγματικότητα δεν…
Η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας για επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο Ναύπλιον (την Δευτέρα 4…