Σιδηροδρομικά έργα στη Δυτική Ελλάδα
Αναβαθμίζεται άμεσα και επαναλειτουργεί η υπάρχουσα γραμμή
Το τραίνο θα σφυρίξει ξανά στην Ηλεία στο τέλος της άνοιξης του 2023, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Η διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Πύργου πριν από μια δεκαετία σε συνδυασμό με την έλλειψη αυτοκινητόδρομου, προκαλεί μέχρι σήμερα οργή και αγανάκτηση σε όλους τους πολίτες που επιθυμούν ένα γρήγορο και ασφαλές μέσο μεταφοράς. Η μη υλοποίηση έργων υποδομής εδώ και χρόνια αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο πολιτικής διένεξης και προεκλογικών εξαγγελιών, κάτι που όπως φαίνεται επιτέλους αλλάζει. Ειλικρινά κανείς δε θα περίμενε αυτή τη χρονική στιγμή και μέσα στο 2ο lockdown της πανδημίας που βιώνει η χώρα ο ΟΣΕ να είναι στη φάση ολοκλήρωσης της μελέτης που αφορά την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής με έργα ανακαίνισης και αναβάθμισης προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ.
Αξίζει να τονιστεί ότι η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η επαναλειτουργία της υπάρχουσας μετρικής γραμμής δεν ακυρώνει τη μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, ένα έργο πολύ σημαντικό και χρονοβόρο καθώς απαιτείται χρόνος για την ολοκλήρωση της μελέτη, τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν και ότι άλλο προκύψει από τεχνικής και πρακτικής πλευράς. Ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ που μέχρι να υλοποιηθεί μπορεί και να περάσουν 8 με 10 χρόνια, ενώ η αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής θα έχει δοθεί σε λειτουργία μέσα στο α΄εξάμηνο του 2023.
Η τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αποτελεί προτεραιότητα για τον ΟΣΕ με έργα.
Στα πλάνα του ΟΣΕ είναι να συνδεθεί η γραμμή με το λιμάνι της Κυλλήνης μέσω του σταθμού Καβασίλων, κάτι που θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής καθώς ο ταξιδιώτης θα μπορεί με το τραίνο από την Αθήνα να ταξιδέψει στην Κυλλήνη και μετά με καράβι για τα νησιά του Ιονίου. Ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Αθανάσιος Κοτταράς μας είπε σχετικά:
«Στόχος μας είναι η άμεση επαναλειτουργία της γραμμής τη στιγμή που οι συνθήκες το επιτρέπουν, θέλουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και τις υπόλοιπες πόλεις της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα. Σε επόμενο σχεδιασμό σκοπεύουμε την ένωση της γραμμής από τον Πύργο μέχρι την Κυπαρισσία. Το τραίνο μπορεί να γίνει πολύ ανταγωνιστικό με το χρόνο και να επιτρέπει μετακινήσεις γρήγορες και με ασφάλεια και είναι φιλικό στο περιβάλλον. Επομένως ξεκινάει μια νέα αναπτυξιακή εποχή για την Ηλεία με εύκολες μετακινήσεις στις πόλεις, στα λιμάνια και φυσικά στην Αρχαία Ολυμπία. Κοινή διαπίστωση είναι να μη χαθεί άλλος χρόνος. Με σκληρή δουλειά και αξιοποίηση των χρημάτων θα καταφέρουμε να αλλάξουμε την εγκαταλελειμμένη εικόνα του δικτύου και να ζωντανέψουμε ξανά αυτές τις υπέροχες διαδρομές συμβάλλοντας και στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου γενικότερα. Θέλουμε και θα καταφέρουμε να επιστρέψει το τραίνο εκεί από όπου ξεκίνησε πριν από 120 χρόνια και να παραδώσουμε στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας ένα ασφαλές και γρήγορο μέσο μεταφοράς…»
Τα έργα που περιλαμβάνει η γραμμή Πατρών – Πύργου
Το έργο θα δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021 και με στόχο την άμεση έναρξη των εργασιών, περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή σχεδόν μια δεκαετία μέχρι και τον Πύργο προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα και συγκεκριμένα τους σταθμούς στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων. Σε όλο το δίκτυο θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων από ξύλινους που είναι τώρα σε τσιμεντένιους. Επιπλέον θα τοποθετηθούν 64 αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.
Ίσως υλοποιηθεί σε δύο φάσεις – Ήδη τα 16 εκ. ευρώ υπάρχουν. Για την ανακαίνιση και την αναβάθμιση της υπάρχουσας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής απαιτούνται 45 εκ. ευρώ από τα οποία ο ΟΣΕ έχει ήδη τα 16 εκ. ευρώ και στόχος του Οργανισμού είναι μέχρι τέλος του 2020 να έχουν εξασφαλιστεί και τα υπόλοιπα 29 εκ. ευρώ έτσι ώστε να ακολουθήσει η δημοπράτηση το πρώτο τρίμηνο του 2021 και στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι εργασίες. Σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί το επιπλέον ποσό το έργο θα ξεκινήσει σε Α΄φάση και στη συνέχεια μέσα από το ΕΣΠΑ και άλλα προγράμματα θα αναζητηθεί και το υπόλοιπο ποσό, το οποίο θα απορροφηθεί στη Β΄φάση. Στόχος είναι να μη χαθεί και άλλος χρόνος για την Ηλεία και να επισπευθούν οι διαδικασίες για να έχουμε τρένο το α΄εξάμηνο του 2023.
ΠΗΓΗ: PATRIS NEWS