Κουρελόχαρτα τα υγειονομικά πρωτόκολλα της Κυβέρνησης. Κουρελόχαρτα επίσης και τα μέτρα ασφαλείας των λιμανιών της χώρας και το περίφημο ISPS. Πρόσφατα ο Υπουργός κ.Θεοχάρης με στόμφο όρισε 6 λιμάνια υποδοχής κρουαζιέρας. Επίσης είναι γνωστό ότι το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί πύλη εισόδου από την Ευρώπη. Τα πάντα όμως είναι «σχέδια επί χάρτου» και «σανό στους ιθαγενείς». Η πραγματικότητα πέφτει βαρύς σαν πέλεκυς στις βαρύγδουπες δηλώσεις των Υπουργών, που σπεύδουν να αναμεταδώσουν ασχολίαστες τα συστημικά ΜΜΕ.
Το χάος και η βία βασιλεύει στο λιμάνι της Πάτρας. Εκατοντάδες παράτυποι ή μη αλλοδαποί, οι οποίοι έχουν ορμητήριο παλιές βιομηχανικές μονάδες στη παραλία Πατρών, ορμούν σε οδηγούς φορτηγών και πολλές φορές τους χτυπούν, εάν δεν κάνουν τα «στραβά μάτια» να τους αφήσουν να κρυφτούν στο φορτηγό τους και να προσπαθήσουν έτσι να πάνε στην Ευρώπη.
Χθες χαρακτηριστικά, Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020, ομάδα από 20 τουλάχιστον Αφγανούς μετανάστες επιτέθηκαν με πέτρες και ρόπαλα σε οδηγούς φορτηγών.
Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στο Λιμάνι της Πάτρας είναι 500 περίπου λαθρομετανάστες και ο αριθμός τους αυξάνεται καθημερινά. Χωρίς κανέναν έλεγχο μπαίνουν ακόμη και τον χώρο του ISPS δηλαδή φτάνουν μέχρι τους καταπέλτες των πλοίων.
Η ΕΛΑΣ δεν επεμβαίνει έξω από το Λιμάνι υποστηρίζοντας ότι και να τους συλλάβει (οι περισσότεροι δεν έχουν καν χαρτιά) δεν έχει που να τους πάει. Μέσα στο Λιμάνι, δεν υπάρχει καμιά φύλαξη αφού το Λιμενικό δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει την κατάσταση και απλώς όπου μπορεί τους κυνηγά (αλλά αυτοί επιστρέφουν).
Η κατάσταση είναι επικίνδυνη και λόγω πανδημίας. Οι μετανάστες χωρίς κανένα έλεγχο – και φυσικά χωρίς μάσκες – περιφέρονται ακόμη και στον Σταθμό Υποδοχής ανάμεσα στους επιβάτες, ενώ πολλές φορές έρχονται σε επαφή με Λιμενικούς και Οδηγούς. Αυτό εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους. Κατά τα άλλα κυνηγούν τους Έλληνες και τους φορτώνουν 150αρια για τη μάσκα.
Μόνη υπεύθυνη για την χαοτική αυτή κατάσταση είναι η κυβέρνηση που δεν ασχολείται παρά το γεγονός ότι το Λιμάνι είναι σύνορο της χώρας και έχει σημαντικό Μεταφορικό έργο που έτσι υπονομεύεται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Μεταφορικές εταιρείες που έχουν αφεθεί απροστάτευτες και στην τύχη τους, έχουν καλέσει ιδιωτικές security για να τις προστατεύουν ενώ με ειδικούς σκύλους ελέγχουν όλα τα φορτηγά τους λίγο πριν την επιβίβαση. Όλα αυτά με σοβαρό κόστος. Το κράτος που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να προσφέρει ασφάλεια, είναι θεατής.
Θυμίζουμε ότι πριν δυο χρόνια η ΕΛΑΣ, σε τρεις ώρες μάζεψε χωρίς πρόβλημα 600 μετανάστες τους κατέγραψε, τους μετέφερε σε δομές της Αθήνας και το Λιμάνι της Πάτρας μπόρεσε να λειτουργήσει για αρκετό διάστημα χωρίς προβλήματα.
Σήμερα ενώ έχουν πλήρη εικόνα της κατάστασης από δεκάδες υπομνήματα, δεν ασχολούνται αφήνοντας μια βραδυφλεγή βόμβα να εκραγεί κάποια στιγμή.