Μια πρωτότυπη όσο και ουσιαστική διαμαρτυρία έγινε πράξη στο Λονδίνο και έχει σχέση με τις κλεμμένες αρχαιότητες της Πατρίδας μας και την ανάδειξη αυτού του διαχρονικού αιτήματος για την επιστροφή τους. Διαβάστε Από: Aionia Ionia

«Αυτό που συνέβη το Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο ξεπέρασε
κάθε προηγούμενη εκδήλωση διαμαρτυρίας.

Το Σάββατο 7 Ιουνίου η Ελληνίδα σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη
από έξι σύγχρονες Ελληνίδες Καρυάτιδες, ντυμένες με αρχαιοελληνικά φορέματα, μπήκαν στο Βρετανικό Μουσείο για να συναντήσουν την αρπαγμένη από τον Λόρδο Έλγιν Καρυάτιδα του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών.

Η Σόνια Θεοδωρίδου όσο και οι έξι Καρυάτιδες ταξίδεψαν αεροπορικώς
φορώντας τους χιτώνες τους και ενδεδυμένες με τα παραδοσιακά μας φορέματα έφτασαν στο Λονδίνο, πήραν το Μετρό κι έφτασαν στο Βρετανικό Μουσείο,
όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες που ακολουθούν:

Πολλοί από τους ανθρώπους που βρίσκονταν στις αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου έβαλαν τα κλάματα, ενώ η ασφάλεια του Βρετανικού Μουσείου που αρχικά ήταν εχθρική με τη διαμαρτυρία των Ελληνίδων στη συνέχεια άλλαξε στάση και έγινε φιλική, όπως διαβάσαμε στη σελίδα της Σόνιας Θεοδωρίδου στο facebook.

Η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη από έξι πανέμορφες Ελληνίδες ντυμένες στα λευκά, ως άλλες Καρυάτιδες, μπήκαν στο Βρετανικό μουσείο αναζητώντας την χαμένη «αδερφή τους», προκαλώντας το ενδιαφέρον τόσο των τουριστών αλλά και όσων επισκέπτονταν εκείνη την ώρα το μουσείο.

Ο κόσμος έκανε στην άκρη για να περάσουν.
Όλοι αναρωτιόνταν τι συμβαίνει. Ακόμη και οι υπεύθυνοι του μουσείου.
Μόλις αντιλήφθηκαν πως έψαχναν μέσα στην σιωπή, την έκτη Καρυάτιδα, αφού δεν την έβρισκαν, οι ίδιοι τις οδήγησαν σε αυτήν.

Παράλληλα, ανήμερα της Πεντηκοστής έξω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο Λονδίνο παρουσιάστηκε, μια μικρή σε διάρκεια αλλά σημαντική σε ουσία, μουσικό-θεατρική παράσταση σε μουσική του συνθέτη Παντελή Παυλίδη και σκηνοθεσία της Έλντας Πανοπούλου.

Ήταν μια παράσταση βασισμένη σε μελωδίες του Παντελή Παυλίδη.
Το πρώτο κομμάτι ήταν ποίηση από τον Αλκαίο και την Σαπφώ.
Το δεύτερο ήταν ένας Ορφικός ύμνος προς τον Απόλλωνα
και η τρίτη σύνθεση ήταν ένα οργανικό κομμάτι- κάλεσμα προς την έβδομη Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό μουσείο.

Σκοπός μας είναι να αφυπνιστούν οι συνειδήσεις ώστε κάποια στιγμή να γίνει αίτημα όλων η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο τόπο τους»

«Πρέπει δε να σας πω ότι οι «ειδήμονες» της εκκλησίας της Αγίας Σοφίας μας απαγόρευσαν να σταθούμε μπροστά στην εκκλησία.
Δεν μας έδωσαν ούτε ρεύμα. Ρεύμα πήραμε από μια Σέρβα γειτόνισσα.
Καρέκλα από το καφενείο. Μας απαγόρευσαν να σταθούμε ακόμη και μπροστά στην πόρτα της. Μας απαγόρευσαν να κάνουμε οτιδήποτε.
Τον λόγο τον ξέρουν αυτοί. Φυσικά ο κόσμος ήρθε.
Οι άνθρωποι από την εκκλησία έβγαιναν πολύ διστακτικά αλλά στο τέλος όλοι μας χειροκροτούσαν και αυτό είναι πολύ σπουδαίο για μας»,

ΠΗΓΗ: ΕΔΩ

Share
Δημοσιεύτηκε από
Akromolio.gr [X]

Recent Posts

Υγειονομικοί» «Με ευχολόγια δεν αντιμετωπίζεται η κατάσταση»

Ο υφυπουργός υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους επισκέφθηκε τα νοσοκομεία της Αργολίδας (χθες 4 Νοεμβρίου) όπου και…

% μέρες πρίν

Οι άθλ(ι)οι της Μητσοτακικής διοίκησης

γράφει ο Α.ΛΗΘΙΝΟΣ Ο Γιώργος Τσούρνος είναι ένας ζωντανός μύθος για τον Δήμο Ναυπλιέων και…

% μέρες πρίν

Όμορφα σκηνικά και υπάκουοι κομπάρσοι (με αφορμή την επίσκεψη Μητσοτάκη)

γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου Την Δευτέρα το πρωί ο Κυρ. Μητσοτάκης, με την ιδιότητα…

% μέρες πρίν

Αφιερωμένο στους Νεοδημοκράτες ψηφοφόρους

γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου Παλιότερα, συνήθιζα να λέω «Δεν έχω τίποτα με τους Νεοδημοκράτες.…

% μέρες πρίν