Να ποιοι σχεδίασαν το σήμα της Γιάννας Αγγελοπούλου για τα 200 χρόνια από την Εθνεγερσία του 1821 Beetroot Design Group

591

Ποιος ευθύνεται για τα χάλια που σηματοδοτεί το σήμα που θα αντιπροσωπεύει τις εκδηλώσεις της επιτροπής για τα 200 χρόνια από το 1821; Ποιοι είναι οι εντολείς και καθοδηγητές του δημιουργικού το γνωρίζουμε (Κυριάκος Μητσοτάκης και Γιάννα Αγγελοπούλου). Ποιοι όμως είναι οι εικαστικοί δημιουργοί, ο πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει. Φιλοξενούμε ανάρτηση της γνωστής δημοσιογράφου Ειρήνης Νικολοπούλου όπου καταγράφεται με συμβατικούς όρους η σύνθεση και η πορεία της ομάδας Beetroot design group.

Η Beetroot design group είναι ένα πολυβραβευμένο communication design office και think tank με βάση τη Θεσσαλονίκη, το οποίο παρέχει υπηρεσίες design σε διεθνούς εμβέλειας πελατολόγιο.

Ο Βαγγέλης Λιάκος co-founder και Art Director της Beetroot Design Group και ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος συνιδρυτής της Beetroot Design Group, μιλώντας στο Love Greece εξηγούν το concept και την ιστορία πίσω από την Beetroot.

Ξεκινήσαμε την Beetroot, σαν ένα όραμα, ουσιαστικά γιατί θέλαμε να βρούμε την αιώνια ζωή. Συζητώντας ακόμα σαν τρείς φίλοι από το λύκειο, μέσα σ΄ αυτή την αναζήτηση την εφηβική, του τι τελικά θέλουμε να κάνουμε στη ζωή μας, ανακαλύψαμε ότι απλά θέλουμε να κάνουμε παρέα και να ανακαλύπτουμε καινούργιους κόσμους.

Μέσα σ’ αυτά τα χρόνια της εργασίας, ανακαλύψαμε ότι υπάρχουνε πάρα πολλές μορφές των εικαστικών που μπορούμε να αναπτύξουμε αλλά και της επικοινωνίας. Οπότε εμείς αυτό που ουσιαστικά θέλουμε να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε ιστορίες και πληροφορίες.

Οι υπηρεσίες που καλύπτει η Beetroot, είναι ένα ευρύτερο φάσμα του branding, που σημαίνει ότι χτίζουμε χαρακτήρες και εικόνες για τους πελάτες που είναι στο κομμάτι των υπηρεσιών ή της παραγωγής και των προϊόντων.

Αποφασίσαμε να έχουμε έδρα, δημιουργική έδρα, τη Θεσσαλονίκη, κατ’ αρχήν γιατί χτίσαμε εδώ τις οικογένειές μας. Η πόλη δίνει μια ελευθερία στο να μπορείς να ζεις, έχει πολύ καλή ποιότητα ζωής, αλλά κυρίως έχει να κάνει ότι πλέον θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν σύνορα, οι μετακινήσεις είναι πάρα πολύ εύκολες.

Η οπτική ταυτότητα της Ελλάδας, το λεγόμενο rebranding της χώρας, είναι ένα project το οποίο τρέχει καιρό και είναι θα έλεγα πολύπαθο. Παρ’ όλα αυτά για να μη θεωρηθεί ότι αποφεύγουμε την ερώτηση, θα έλεγα ότι είναι ίσως η στιγμή να στοχεύσουμε στο μέλλον και να απαρνηθούμε, εντός εισαγωγικών, το ένδοξο κατά τα άλλα παρελθόν, στο οποίο βασιζόμαστε σε κάθε καμπάνια της χώρας τον τελευταίο καιρό.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντάμε στη δουλειά μας, είναι η διαχείριση της τριβής με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο, ίσως είναι πιο επίπονο κι από την ίδια τη δημιουργική διαδικασία και ουσιαστικά χρειάζεται να καταβάλεις πολύ μεγάλη προσπάθεια ούτως ώστε να περιφρουρήσεις το αισθητικό και δημιουργικό αποτέλεσμα, το οποίο έχει σαν στόχο και την εμπορική συνέχεια από ενδεχόμενες αλλοιώσεις ή συμβιβασμούς.

Το να μένεις για πάντα νέος, θεωρούμε ως βασικό συστατικό της επιτυχίας μας τα τελευταία δεκαεφτά χρόνια. Είναι κάτι που το έχουμε στο μυαλό μας σε όλη αυτή την πορεία. Το ερώτημα είναι πώς το πετυχαίνεις αυτό.

Για εμάς αυτό που λειτουργεί, είναι η συχνή ενασχόλησή μας με self-initiated projects.

Είχαμε την τιμή να διακριθούμε σε αρκετούς διαγωνισμούς και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πιστεύω αναμφίβολα η σημαντικότερη στιγμή στην ιστορία της Beetroot, ήταν η ανάδειξή μας στα Agency of the Year στα Red Dot Communication Design Awards το 2011.

Με αφορμή την ανάδειξή μας ως καλύτερο γραφείο της χρονιάς στα Red Dot, κληθήκαμε να παρουσιάσουμε το έργο μας στην απονομή.

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε την έκθεση με τα παρεξηγημένα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας και διαλέξαμε ακριβώς τα τέρατα, διότι ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να εκφράσουμε κάποιες αξίες που εμείς θεωρούσαμε επίκαιρες, όπως είναι η διαφορετικότητα και ο ρατσισμός.

Τα τέρατα μετά την παρουσίασή τους στο Βερολίνο, ξεκίνησαν ένα μεγάλο ταξίδι που πέρασαν από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βελιγράδι, τη Σιγκαπούρη και κατέληξαν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο Σικάγο και στη Νέα Υόρκη.

Τα μελλοντικά βήματα της Beetroot θέλουμε να είναι αρκετά. Ένα είναι ανάπτυξη προς το εξωτερικό. Ήδη έχουμε ξεκινήσει γραφείο στο Λονδίνο και προσπαθούμε να μπούμε στην αγορά εκεί, ακόμη πιο δυνατά.

Επίσης, μας ενδιαφέρουν πάρα πολύ τα ντοκιμαντέρ, οι ταινίες, οπότε θέλουμε να αναπτυχθούμε και σε αυτό το κομμάτι όσο γίνεται περισσότερο. Ιδανικά τα επόμενα χρόνια θα έχουμε κάνει και μία ταινία δικιά μας.

ΠΗΓΗ https://www.eirinika.gr/article/453/beetroot-10-ellinika-terata-apo-ti-thessaloniki-pairnoyn-ena-vraveio-meta-allo

Και εδώ http://www.designathens.com/epsiloniotasigmaetagammaetatauepsilonsigma.html