Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνει την εμφάνιση του το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στην γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος (Δωρίδος), η οποία έχει σταματήσει την λειτουργία της από το 2011. Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού ferry boat στην Ελλάδα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Νικολάου Δωρίδος με την συνεργασία Πανεπιστημίων καθώς και του Νορβηγικού Νηογνόμωνα DNV (Det Norske Veritas).
Το νέο ηλεκτρικό ferry boat που θα πλέει σύντομα στα ελληνικά ύδατα θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού ferry boat. Το κόστος της επένδυσης, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία εγκαταστάσεων ξηράς στις οποίες θα γίνεται η παραγωγή ρεύματος, θα ανέρχεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών , κυματικής και ανέμου, ώστε στην μικρότερη έκταση να παραχθεί το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Το σύστημα θα τοποθετηθεί στο νέο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο δεν έχει δουλέψει ποτέ μέχρι σήμερα, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουργικά και κατασκευαστικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλεονάζουσα παραγωγή ρεύματος θα παρέχεται δωρεάν στους κατοίκους των δύο δήμων, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του στο σύνολο των πορθμειακών γραμμών της χώρας (π.χ Ρίου – Αντιρρίου).
Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα οφέλη από την έλευση του πρώτου ηλεκτρικού ferry boat είναι πολλά. Καταρχήν βιώσιμες γραμμές για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ρύπανση αλλά και φθηνότερα εισιτήρια για τους ταξιδιώτες.
Μάλιστα το τελευταίο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, αφού από το 2020 που θα εφαρμοστούν τα δικαιώματα των ρύπων στην ναυτιλία, αναμένεται αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Να σημειωθεί ότι η άνοδος στις τιμές των καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια έχει πλήξει την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Μάλιστα όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, η επιβολή δικαιωμάτων ρύπων από 1ης Ιανουαρίου του 2020 απειλεί με νέα κρίση την ελληνική ακτοπλοΐα, αφού εκτιμάται ότι θα έχουμε άνοδο των καυσίμων κατά 20% και των εισιτηρίων κατά 7%-10%.
Εάν μάλιστα τελικώς εφαρμοστεί επί της πράξης και η συζήτηση που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση του αφορολογήτου των ναυτιλιακών καυσίμων τότε η επίδραση στα λειτουργικά κόστη του κλάδου, θα είναι μεγάλη. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να περάσει νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτρικά καράβια καθώς μέχρι σήμερα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα ελληνικά ύδατα.
Ελένη Μπότα
Είναι εντυπωσιακό. Ο παραιτηθείς μετά πολλών επαίνων αντιδήμαρχος Πολιτισμού Κώστας Καράπαυλος παραδέχτηκε ότι συμφώνησε και…
Την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 συγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Αργολίδας για…
Οι κατηγορίες τις οποίες απευθύνει δημοσίως η Δημοτική Παράταξη “Ναύπλιο Επόμενη Μέρα” κατά της διοίκησης…
Με αφορμή την παράλυση των μηχανισμών παροχής υπηρεσιών προς τους Δημότες, από τη διοίκηση Μαλτέζου,…
Διαβάστε τι είπε η Ευρωβουλευτής Αφροδίτη Λατινοπούλου απευθυνόμενη προς την Oλομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου και αναφερόμενη…
γράφει ο Α.ΛΗΘΙΝΟΣ Κάντε ένα κόπο. Ανατρέξτε να δείτε πόσο ήταν το δημόσιο χρέος ως…