Περί εγκυρότητος της Αστρολογίας

67
Θέκλα Μεταξά-Ερευνήτρια αστρολογίας

γράφει η Θέκλα Μεταξά –ερευνήτρια αστρολογίας

Το αν υπάρχει η αστρολογία, το αν είναι επιστήμη ή τσαρλατανισμός και το αν μπορούμε να κάνουμε ερμηνείες γεγονότων ή προβλέψεις μέσω αστρολογίας, είναι ένα θέμα που επί πολλά χρόνια διχάζει τον κόσμο.

Υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές και αδιάλλακτοι αρνητές. Αδιάλλακτοι αρνητές είναι οι αστρονόμοι, που νομίζουν ότι οι αστρολόγοι τους κλέβουν τη δόξα, και δεν μπορούν να καταλάβουν πως αστρολογία είναι η ερμηνεία της αλληλεπίδρασης των κοσμικών επιρροών πάνω στην οργανική ζωή της γης, και όχι η φυσική μελέτη των ουρανίων σωμάτων.

Σύμφωνα με την παράδοση, ο Ερμής ο Τρισμέγιστος, πρώτος διατύπωσε την άποψη, πριν από 11.500 χρόνια, πως ότι υπάρχει και συμβαίνει επάνω, σε μικρογραφία υπάρχει και συμβαίνει και κάτω. Ότι δηλαδή συμβαίνει στον Ουρανό, αντανακλά και συμβαίνει και στη Γη και αντίστροφα. Το ίδιο πίστευε και ο Πυθαγόρας, ο οποίος δίδασκε πως οι Θεοί ασκούσαν την επιρροή τους πάνω στη Γη μέσω των πλανητών. Αυτή η παράδοση υπήρχε και αποτελούσε τη βάση της αστρολογίας των Αρχαίων Ελλήνων, μιας αστρολογίας που συνίστατο στη βαθιά γνώση των ουρανίων φαινομένων.

Πλάτων, Πυθαγόρας, Ίππαρχος, Άρατος, Κλαύδιος Πτολεμαίος και πολλοί άλλοι Έλληνες φιλόσοφοι ήταν υποστηρικτές της μελέτης των επιρροών των ουρανίων σωμάτων πάνω στη ζωή των ανθρώπων, υποστηρικτές της αστρολογίας δηλαδή.

Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Μεσοποταμία, και στην Αίγυπτο, από τα πανάρχαια χρόνια, αναπτύχθηκε η μελέτη της αστρολογίας, και οι επιδράσεις των ουρανίων φαινομένων πάνω στη ζωή των ανθρώπων.

Οι γνώσεις που είχαν οι πρόγονοί μας περί των αστέρων, τουλάχιστον το 5.000 π.χ.χ. βρίσκονται σε ανώτερο επίπεδο από τις σύγχρονες γνώσεις. Οι Έλληνες έχτιζαν τους ιερούς χώρους, μαντεία, ναούς, τόπους λατρείας, σε μέρη που ευθυγραμμίζονταν με τα ουράνια σώματα από τα οποία αντλούσαν ενέργεια. Η ιερή γεωδαισία ήταν απαραίτητη γνώση για το χτίσιμο των πόλεων και των ναών. Ακόμα και η επιλογή του τόπου όπου έδιναν μάχες γινόταν με βάση τις αστρικές επιρροές. Π.χ. τα ιερά που βρίσκονταν στο Μαραθώνα, σχηματίζουν τον αστερισμό του Σκορπιού. Η μάχη του Μαραθώνα δόθηκε σ’ αυτό το σημείο, που θα μπορούσαν να αντλήσουν ενέργεια από το ζώδιο του Σκορπιού, που κυβερνήτης του είναι ο Άρης. Η γεωγραφική θέση της Αθήνας, της Ελευσίνας, των Μεγάρων, της Τανάγρας και της Αίγινας, αντιστοιχεί στον αστερισμό της Παρθένου, που κυβερνάει ο Ερμής, γι’ αυτό και αυτές οι πόλεις ανέπτυξαν ιδιαίτερα τόσο το εμπόριο, όσο και την πνευματική ζωή.

Η αστρολογία είναι άρρηκτα δεμένη με τη μυθολογία, και κάθε μυθολογικό γεγονός αποσυμβολίζεται μέσω αστρολογίας. Τα Ομηρικά Έπη, που αν και μελετώνται ανελλιπώς από πολλούς επιστήμονες και ερευνητές, δεν έχουν αποκαλύψει ακόμα όλα τα μυστικά τους, βρίθουν από αστρονομικά και αστρολογικά συμβάντα, τα οποία όταν μελετηθούν ολοκληρωμένα, χωρίς προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες, θα αποκαλύψουν όλη την αλήθεια του Ελληνικού πνευματικού μεγαλείου, που παραμένει στα σκοτάδια της άγνοιας και της παραποίησης. Εκείνοι λοιπόν που αποποιούνται την αστρολογία, ελαφρά τη καρδία και σε πλήρη σύγχυση συνειδησιακή, αποποιούνται και διαγράφουν όλη την ιστορία και τη μυθολογία της Ελλάδας, και γενικότερα της λεκάνης της Μεσογείου και των Μεσοποτάμιων αρχαίων πολιτισμών.

Αποποιούνται επίσης τους:

Ερμή Τρισμέγιστο, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Όμηρο, Ίππαρχο, Άρατο, Πυθαγόρα, Κλαύδιο Πτολεμαίο και πολλούς άλλους σοφούς.