Τα πρόστιμα αποδείχθηκαν μικρά. Αλλάζει ο νόμος για τις Εισπρακτικές εταιρείες

16

Η καταχρηστική συμπεριφορά κάποιων μεγαλοδικηγορικών εταιρειών, οδήγησε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε αλλαγή του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου με σκοπό την υποστήριξη των αδυνάμων οφειλετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, που δόθηκαν στη δημοσιότητα, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία.

Με σχετική απόφαση της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συγκροτήθηκε ομάδας εργασίας με σκοπό να προσδιοριστούν, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, οι ανάγκες για τη βελτίωση του ν. 3758/2009 “Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις”.

Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις που τροποποιούν το νόμο να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.

Στις αρχές Ιουλίου, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή είχε ανακοινώσει τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018. Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών -καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες  από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λπ.