Στην ουσία πρόκειται για τις ιστορίες δύο γυναικών, που σχετίζονται άμεσα με την Αργολίδα κατά την περίοδο του Δημοψηφίσματος του 2015. Η μία είναι μια δικηγόρος, θύμα της κρίσης, που επιστρέφει στο πατρικό αγρόκτημα για να ορθοποδήσει, αλλά καταλήγει άστεγη. Βρίσκει προσωρινό καταφύγιο στον εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό των Μύλων Αργολίδας, όπου εκεί θα ανακαλύψει την μακάβρια ιστορία μιας άλλης εξαφανισμένης γυναίκας από την δεκαετία του ’80. Η οικονομική κρίση, οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, οι αυτοκτονίες, η χρεοκοπία των επιχειρήσεων, η κοινωνική πόλωση αλλά και η παθητικότητα των πολιτών βρίσκουν την έκφρασή τους σε αυτό το έργο με μια εκρηκτική κατάληξη/αντίδραση μέσα στα αδιέξοδα που «βάφει τα δέντρα κόκκινα».
Τα έργα της Βάλιας Καραμάνου θεωρούνται έργα μυστηρίου με σφιχτή πλοκή, αν θελήσουμε να τα εντάξουμε υποχρεωτικά σε κατηγορία, που ωστόσο διαθέτουν πολιτικό και κοινωνικό υπόστρωμα. Καταγγέλλουν την παθητικότητα, αναδεικνύουν την κοινωνική παθογένεια, εξερευνώντας παράλληλα τις πιο σκοτεινές πλευρές της ανθρώπινης φύσης. Ο έρωτας, η μητρική αγάπη, η πατρική φιγούρα, οι θρύλοι της Αργολίδας είναι μερικά μοτίβα της θεματολογίας των ιστοριών της.
Τα έργα της Βάλιας Καραμάνου που κυκλοφορούν
Έχουν προηγηθεί τα μυθιστορήματα “Λίβηθρα” (2015) και “Έκπτωτοι” (2016), από τις εκδόσεις Σαΐτα.
Οι εκδόσεις Αστάρτη, (2014), εξέδωσαν τη νουβέλα «Για σένα».
Την πρώτη της συλλογή διηγημάτων με τίτλο «το Πηγάδι», την εξέδωσε ο οίκος Γαβριηλίδη (2011).
Ο ίδιος Εκδοτικός οίκος εξέδωσε και την πρώτη της νουβέλα (2014), με τίτλο «Αστεροειδής Γλυκάνισος».
Ο κορυφαίος καθηγητής Εργατικού Δικαίου Αλέξης Μητρόπουλος, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ναυπλίας Ερμιονίδος Ραφαήλ…
Ο υφυπουργός υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους επισκέφθηκε τα νοσοκομεία της Αργολίδας (χθες 4 Νοεμβρίου) όπου και…
γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου Η χρησιμοποίηση του Ναυπλίου ως σημείου προβολής της κυβερνητικής πολιτικής…
γράφει ο Α.ΛΗΘΙΝΟΣ Ο Γιώργος Τσούρνος είναι ένας ζωντανός μύθος για τον Δήμο Ναυπλιέων και…
O Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε το Ναύπλιον ως φόντο προκειμένου να μιλήσει προς τους Έλληνες…