Η επόμενη μέρα για το Facebook

67
Τηλέμαχος Μαυράκης

του Τηλέμαχου Μαυράκη*

Η επόμενη μέρα για το Facebook Σίγουρα δεν θα είναι η ίδια με χθες, αλλά δεν θα αλλάξει δραματικά.

Η παγκόσμια επενδυτική, marketing, εκδοτική κοινότητα, αλλά και μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τη “δίκη” του Facebook στο αμερικανικό Κογκρέσο και πολλοί είναι αυτοί που προεξοφλούν την πτώση.

Ας το δούμε όμως ψύχραιμα: τι έγινε και τι μπορεί να σημαίνει στο μέλλον;

Τι συνέβη

Ένας -μεγάλος- app developer όπως για παράδειγμα ένας μεγάλος πάροχος Facebook παιχνιδιών που παίζουν χιλιάδες από εμάς, έδωσε /πούλησε τα στοιχεία των χρηστών (που είχε πάρει οικειοθελώς από τους χρήστες) σε μια τρίτη εταιρία. Η τρίτη εταιρία τα χρησιμοποίησε σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες για να δημιουργήσει στοχευμένα μηνύματα  για τον επηρεασμό του εκλογικού σώματος.

Άρα, όπως μέχρι στιγμής φαίνεται, δεν “διέρρευσαν”, ούτε “εκλάπησαν” τα στοιχεία των χρηστών από το Facebook.

Θα ξαναγίνει;

Αυτή η Κερκόπορτα πλέον έχει κλείσει από το ίδιο το Facebook από τα μέσα του 2014, όταν πλέον δεν δίνει σε app developers αυτή τη δυνατότητα.

Ταυτόχρονα πλέον στην Ευρώπη με την εφαρμογή από την 25η Μαΐου της οδηγίας περί προσωπικών δεδομένων γνωστή και ως GDPR, κάτι τέτοιο θα ήταν παράνομο πέραν πάσης ερμηνείας και πλέον οι Facebook users έχουν μια σοβαρή επιπλέον δικλείδα ασφαλείας, αλλά και χιλιάδες εταιρίες χτίζουν νέες σοβαρότερες διαδικασίες διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων μας.

inRead Advertisement by VIDADS since 2011

Στις ΗΠΑ, όμως, οι νομοθέτες δεν έχουν μεριμνήσει για το θέμα αυτό. Άπτεται της αυτορρύθμισης των εταιριών για αυτό και η έγκληση του Mark Zuckerberg στο Καπιτώλιο έγινε για “εξηγήσεις” και μόνο.

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον;

Το Facebook από τη στιγμή που του ζητήθηκε να “βοηθήσει στη νομοθέτηση” γίνεται πλέον και επίσημα “θεσμός” για τις ΗΠΑ. Αυτό θα έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων για την ασφάλεια δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που θα το καταστήσει ρυθμιστή της παγκόσμιας ατζέντας.

Στην άλλη μεριά, οι διαφημιζόμενοι ξέρουν ότι έχουν σήμερα στα χέρια τους ένα μοναδικό playground για το brand τους, αλλά αυτό πλέον γνωρίζουν πως πρέπει να διαχειρίζεται από κορυφαία και διαπιστευμένα agencies που διασφαλίζουν – εκτός από την απόδοση της διαφήμισης – και την “υγεία” των δεδομένων των Facebook fans τους.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε όμως πως η Facebook κοινότητα των 2 δισ. είναι καλυμμένη από τις σημερινές τεχνολογίες ασφάλειας, από το GDPR και ό,τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον από το ίδιο το μέσο, την Ε.Ε και τις Η.Π.Α.

Τέλος, μάλλον θα πρέπει να νιώθουμε έως και τυχεροί που ήδη στο Facebook λειτουργούν με τέτοιο αίσθημα ευθύνης απέναντι στην “κοινότητα”, ενώ ταυτόχρονα νιώθουν αμείλικτη την πίεση από funds και επενδυτές για συνεχή αύξηση μεγεθών.

Από την άλλη σίγουρα αισθανόμαστε “κάπως”, μετά το “performance” των Γερουσιαστών καθώς με τρόμο το παραλληλίζουμε με το ελληνικό πολιτικό σύμπαν…

* Ο κ. Τηλέμαχος Μαυράκης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Admine

ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/me-apopsi/3285517/i-epomeni-mera-gia-to-facebook