“Κάθε οκτώ ώρες γεννιέται στο Ισραήλ μια start-up επιχείρηση και οι ιδρυτές της θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο. Είναι κάτι που μας κάνει υπερήφανους”, ανέφερε πριν λίγες ημέρες ο Ισραηλινός Πρόεδρος Ρούβεν Ριβλίν, στην αντιφώνησή του κατά το επίσημο δείπνο προς τιμήν του στο Προεδρικό Μέγαρο.
Οι οικοδεσπότες του Ισραηλινού Προέδρου, θα είχαν κάθε δικαίωμα “να τον κοντράρουν” αναφέροντας τις αντίστοιχες -υπαρκτές δυνατότητες- των νέων Ελλήνων επιστημόνων αλλά…
Δυστυχώς, η μεγαλύτερη απώλεια που υπέστη η Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης ήταν η απώλεια του ανθρώπινου κεφαλαίου. Μια απώλεια, οι συνέπειες της οποίας αποκρύπτονται συνειδητά από τον Ελληνικό λαό ή ευτελίζονται με εκφράσεις “έφυγαν για να βρουν καλύτερους μισθούς”. Περίπου 500.000 από τους παραγωγικούς και εξειδικευμένους Έλληνες έχουν φύγει στο εξωτερικό, αφού πρώτα σπούδασαν με έξοδα των οικογενειών τους και της Πολιτείας. Τώρα, εργάζονται, δημιουργούν και υποστηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη των χωρών που τους φιλοξενούν.
Στην Ελλάδα, όλο και περισσότερες start-up επιχειρήσεις, δημιουργήματα των δυνατοτήτων του κοφτρού ελληνικού μυαλού, αλλάζουν χέρια και εξαγοράζονται σε χαμηλές τιμές από ξένους επενδυτές που -συμπτωματικά- θέτουν ως αναγκαία προϋπόθεση την παραμονή σε διευθυντική θέση των δημιουργών τους.
Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα η ελληνική start-up, στον χώρο του τουρισμού, η Incrediblue, που εξαγοράστηκε από την ισπανική πλατφόρμα Neutal. Λίγο πριν, είχαν εξαγορασθεί το taxibeat από τον γερμανικό όμιλο της Daimler, η Innoetics από τον κορεατικό κολοσσό Samsung και η Quizdom από τη friends4media Group.
Π.Ι.Δ
Ποια είναι η Incrediblue
(με πληροφορίες από το liberal.gr)
Ήταν (και είναι) η πρώτη πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου. Στο κόσμο της ψηφιακής εποχής, στην εποχή που κάποιος εργάζεται στη… Χιλή π.χ. αλλά μένει στη Σαντορίνη, δεν υπήρχε τέτοια πλατφόρμα στην Ελλάδα.
Στη χώρα των χιλιάδων νησιών και βραχονησίδων και των 16.000 χιλιομέτρων ακτογραμμής, των απέραντων θαλασσών, του ήλιου και το πολλών χιλιάδων σκαφών, ο τρόπος ενοικίασης γίνονταν με τον… κλασικό τρόπο δια τηλεφώνου ή μέσω προσωπικής επαφής.
Αρχικά δημιούργησαν μια… πρωτόλεια ιντερνετική πλατφόρμα, την οποία την παρουσίαζαν από Μαρίνα σε Μαρίνα, σε ιδιοκτήτες σκαφών. Η ιδέα ήταν να γίνει η ενοικίαση σκάφους μια διαδικασία όπως το γνωστό Booking, της παγκόσμιας πλατφόρμας ενοικίασης ξενοδοχείων.
Αρχικά φιλοξενούσε μόνο εξωτερικές φωτογραφίες σκαφών, όμως σταδιακά εμπλουτίστηκε, με φωτογραφίες από το εσωτερικό των σκαφών, επιτρέπει το ανέβασμα εργαλείων, τιμολογιακής πολιτικής, ηλικίας σκάφους κ.ο.κ.
Η χρηματοδότηση και η συνέχεια
Πλέον, αυτή η νεοφυής επιχείρηση έχει δημιουργήσει 16 θέσεις εργασίας με το μέσο μηνιαίο μισθό να ξεπερνά τα 1.500 ευρώ, έχει γραφεία σε Αθήνα και Λονδίνο, ενώ έχει συγκεντρώσει συνολικά 2,2 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση από διεθνείς επενδυτές.
Σύμφωνα με τον κ. Φιοράκη η πλατφόρμα έχει ξεπεράσει τα υπό διαχείριση 1.150 σκάφη στην Ελλάδα και τα 3.000 συνολικά, έχοντας κάνει άνοιγμα σε Κροατία, Ισπανία και Ιταλία. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι είχαν ταξιδέψει με την Incrediblue, ενώ η μέση τιμή κράτησης στην Ιncrediblue είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή στην Nautal.
Η Incrediblue μετέφερε την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Φιοράκη ήταν απαίτηση του επενδυτή, που ήθελε να επενδύσει σε νομικό πλαίσιο που γνώριζε. Όλη όμως η δραστηριότητα της εταιρείας γίνονταν στην Ελλάδα.
Είναι εντυπωσιακό. Ο παραιτηθείς μετά πολλών επαίνων αντιδήμαρχος Πολιτισμού Κώστας Καράπαυλος παραδέχτηκε ότι συμφώνησε και…
Την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 συγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Αργολίδας για…
Οι κατηγορίες τις οποίες απευθύνει δημοσίως η Δημοτική Παράταξη “Ναύπλιο Επόμενη Μέρα” κατά της διοίκησης…
Με αφορμή την παράλυση των μηχανισμών παροχής υπηρεσιών προς τους Δημότες, από τη διοίκηση Μαλτέζου,…
Διαβάστε τι είπε η Ευρωβουλευτής Αφροδίτη Λατινοπούλου απευθυνόμενη προς την Oλομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου και αναφερόμενη…
γράφει ο Α.ΛΗΘΙΝΟΣ Κάντε ένα κόπο. Ανατρέξτε να δείτε πόσο ήταν το δημόσιο χρέος ως…