Δημοσιεύθηκε η δημοπράτηση της γραμμής του προαστιακού στο Λουτράκι

165

Ο μεγάλος αγώνας του Δημήτρη Καραπατά και της “Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου”, για να έρθει ο Προαστιακός στο Λουτράκι δείχνει να φτάνει στο τέλος του.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες, αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά ότι είναι μπεσαλής και ότι υπόσχεται το κάνει.

Το Λουτράκι πανηγυρίζει.Δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Προκήρυξη του έργου «ΚΑΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΙΣΘΜΟΥ-ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ», από την «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.», προκειμένου να επιλεγεί ο ανάδοχοςς για την κατασκευή του έργου, που έχει προϋπολογισμό 12.000.000 ΕΥΡΩ, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Αναθεώρηση και Φ.Π.Α.

Ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής προσφορών είναι η 30η Μαρτίου 2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα Ελλάδος 11:00 π.μ.

Η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει την 4η Απριλίου 2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:00 π.μ.

Αντικείμενο του έργου είναι η μετατροπή της υφιστάμενης μονής Μετρικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου σε Κανονικού Εύρους Ηλεκτροκινούμενη και η τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου – Αεροδρομίου.

Τα υποέργα που θα κατασκευασθούν είναι τα εξής:

α) Μονή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους μήκους 6,4 χλµ. από την σύνδεση με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) ΣΚΑ – ΚΙΑΤΟ, στην περιοχή του παλαιού Σ.Σ. Ισθμού, μέχρι και το Λουτράκι. Η σύνδεση μεταξύ ΣΓΥΤ και Σ.Σ. Ισθμού θα είναι σηματοδοτούμενη.

β) Δευτερεύουσα σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ. παράλληλα με την κύρια γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, στο ύψος του υπάρχοντος Σ.Σ. Ισθμού για την εξυπηρέτηση των αναγκών κυκλοφορίας των συρμών.

γ) Ηλεκτροκίνηση της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής.

δ) Ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου με δημιουργία υπαίθριου, περιφραγμένου και φωτιζόμενου χώρου στάθμευσης.

ε) Κατασκευή αποβαθρών στον Σταθμό Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο – Μηχανικό και Λουτρακίου.

στ)Τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) σε όλες τις υφιστάμενες εγκεκριμένες αφύλακτες ή φυλασσόμενες Ισοπέδες Διαβάσεις καθώς και στις ισόπεδες διασταυρώσεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας.

Τα ΑΣΙΔ αποτελούνται από μηχανισμούς δυρφάκτων, από ηχοφωτεινά σήματα προς την οδική κυκλοφορία, καθώς επίσης και από σιδηροδρομικά φωτοσήματα κλπ εξοπλισμό γραμμής.

 

Ας διαβάσουμε όμως τι έγραφε ο Δημήτρης Καραπατάς* στις 6-2-2018 με τίτλο  Η ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Δημήτρης Καραπατάς

«Η επίσημη ανακοίνωση του έργου της σύνδεσης του Λουτρακίου (οδός Αιγαίου) με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων δια του προαστιακού, που έγινε από τους εκπροσώπους του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών την περασμένη Παρασκευή στο δημαρχιακό μέγαρο Λουτρακίου, απέδειξε περίτρανα, πως δεν υπήρξαν ποτέ τεχνικές δυσκολίες για την υλοποίηση του έργου και η πόλη μας μετατρέπεται σε ένα προνομιακό τουριστικό θέρετρο, με ευεργετικές συνέπειες, σε όλους τους τομείς και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων της!

Τα όσα επιστημονικά αστήρικτα έχουν κατά καιρούς ακουστεί, ήταν τα φθηνά αφηγήματα παραφυάδων οικονομικών συμφερόντων και των εκφραστών τους στο Λουτράκι, που στόχο είχαν να βλάψουν τον τόπο, να αλλάξουν τον ορθό και επιστημονικά ενδεδειγμένο σχεδιασμό του έργου, που θα εξυπηρετήσει περίπου 17.000 δημότες, καθώς επίσης και περίπου 100.000 παραθεριστές της ιστορικής μας λουτρόπολης!

Η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, ως ανεξάρτητος φορέας, το είχαμε δηλώσει ευθύς εξ’ αρχής προς πάσα κατεύθυνση, ήταν και είναι πάγια θέση μας: «Ποτέ δεν θα επιτρέψουμε ο σχεδιασμός ενός τόσο μεγάλου και σημαντικού έργου υποδομής για την ιστορική μας λουτρόπολη, το οποίο θα καθορίσει το μέλλον της για τις επόμενες δεκαετίες, να γίνει με επιπόλαιους σχεδιασμούς, (που στην βάση αυτών, κρύβονται κολοσσιαίες σκοπιμότητες) προχειρότητες και ερήμην της ακραιφνώς απαραίτητης επιστημονικής επάρκειας, της τεχνικής γνώσης και της τεκμηρίωσης!»

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η ομάδα των έγκριτων συγκοινωνιολόγων (με επικεφαλής τον Γιώργο Νάθενα) που συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και εντελώς αφιλοκερδώς με την Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, εργάστηκαν με ψυχραιμία, επιστημονική ορθότητα και τεκμηρίωση!

Γι’ αυτό στο δημοτικό συμβούλιο, επιστήμονες και φορείς, ομονοήσαμε σε τεχνικές κατευθύνσεις (οι οποίες αποτέλεσαν και το οριστικό τεχνικό momentum του έργου, μεταξύ τεχνικής υπηρεσίας δήμου Λουτράκιου και ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ) με γνώμονα το value engineery! Δηλαδή, την επιλογή της βέλτιστης τεχνοοικονομικά λύσης -για την επιτυχημένη και ορθή αξιοποίηση του υστερήματος του ελληνικού λαού- με την μέγιστη δυνατή απόδοση του έργου, σε όλους τους πολίτες!

Οι τεχνικές κατευθύνσεις που προέκυψαν από την συνεργασία των συγκοινωνιολόγων & της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Λουτρακίου (υπ’ αριθ. 27826 έγγραφο) είχε μηδενικό κόστος για τον δήμο μας! Ενώ το χρονοδιάγραμμα που ανέπτυξε ο γενικός γραμματέας (αρμόδιος για σιδηροδρομικά έργα) του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών Θάνος Βούρδας, έγινε με βάση όλα τα ανωτέρω εκτεθέντα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις πιο ακραίες αντίξοες για την υλοποίηση του έργου συνθήκες!

Υπογραμμίζεται ότι, το αρχικά κόστος του συγκεκριμένου έργου, με άλλη μελέτη και κατασκευή περί το 2006, είχε δυσθεώρητο προϋπολογισμό, που ξεπερνούσε τα € 25 εκατ. συν ΦΠΑ!

Το ίδιο δε, συνέβαινε τα επόμενα χρόνια και με το αρχικό κόστος μελετών, που σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτιμάτο ότι θα υπερέβαιναν τα € 2 εκατ.

Με την προαναφερόμενη τεχνική επιλογή, οι μελέτες εκπονήθηκαν in house από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, με κόστος μερικές χιλιάδες ευρώ, ενώ ο σημερινός προϋπολογισμού του έργου, είναι περίπου στα € 12 εκατ. συν ΦΠΑ και με το προ εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου, από κορυφαίους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, (μετά και τις εκπτώσεις των εργολάβων) να κυμαίνεται στα κάτι περισσότερο από τα € 8 εκατ. tabula raza!

 

Η νέα γραμμή στο ύψος της ασφάλτου

Μια ακόμη κρίσιμη παράμετρος του έργου του προαστιακού, η οποία είναι φυσικό να την αγνοούν οι περισσότεροι, διότι άπτεται τεχνικών ζητημάτων, είναι η εξής: Με την υλοποίηση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου, με την βέλτιστη απόληξη ως την οδό Αιγαίου, η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι στο ύψος του οδοστρώματος. Έτσι θα τελειώσει οριστικά το φαινόμενο της ανισοσταθμίας μεταξύ γραμμών και εδάφους, που συνέβαινε με την παλιά γραμμή, θα εγκατασταθούν τροχιοδρομικού τύπου ισόπεδες διαβάσεις προστατευμένες με την κατάλληλη σήμανση και θα επιτευχθεί η ομαλή επέκταση της Β΄ φάσης του νέου ΓΠΣ Λουτράκιου στο Λιβαδάκι.

http://www.perahora.gr/

 

Με άλλα λόγια θα επιλυθούν οριστικά, ζωτικά πολεοδομικά προβλήματα, με την διευθέτηση οδικών, αντιπλημμυρικών και υδραυλικών ζητημάτων συμπληρωματικά στην επιδιωκόμενη αύξηση της επισκεψιμότητας όλο το χρόνο, που θα εξασφαλισθεί από την συγκοινωνιακή αναβάθμιση της πόλης, με την ταυτόχρονη επίλυση του κυκλοφορικού που παρατηρείται σε ώρες αιχμής!

 

Καταλυτική παρέμβαση…

Οπωσδήποτε, όμως, θα πρέπει να επισημανθεί, με τα πιο φωτεινά γράμματα, η καθοριστική συμβολή του διευθυντή της τεχνικής υπηρεσίας Δημήτρη Μακρίδη, ο οποίος στο συγκεκριμένο ζήτημα στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, διαφυλάσσοντας την αρτιότητα των μελετών του σιδηροδρομικού έργου, σε συνάρτηση με την επικείμενη επέκταση του νέου γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού Λουτρακίου, επιτυχημένο εγχείρημα, που έχει παραδεχθεί και ο δήμαρχος Γιώργος Γκιώνης με επιστολή του!

Γιατί χωρίς την τεχνική υπηρεσία και τον Δημήτρη Μακρίδη, δεν θα μπορούσαν ποτέ να επιτευχθούν ο συσχετισμός των προβλεπόμενων από το νέο ΓΠΣ, με το σιδηροδρομικό έργο!

 

* Ο Δημήτρης Καραπατάς είναι επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου.